myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Reklam, bullar och pussel...

Publicerad 2016-11-17 08:12:37 i Allmänt,

Är det ngn mer än jag som bara älskar vissa reklamer? Icareklamen är ju oftast alltid trevlig och jag älskar Yoggi reklamen, både den med snuttenalle och login. De som är reklamälskare vet vilken jag snackar om. Kan fortfarande komma ihåg reklamfilmer jag sett och fnissa. Sen att det är ett reklaminlägg var nionde minut i en spännande film....det har jag mindre berömmande meningar att säga om. Men en sak är säker jag på och det är så lättpåverkad jag är, mycket mer än jag vill medge. När jag var yngre gick det mig ganska spårlöst förbi, men det var också så mycket mindre av den än nu förtiden då vi pumpas av den. Inte kläder eller teknik direkt men dumma grejer fastnar ex flingor??? jättefånigt och tar lite emot att erkänna, då det inte krävs ngn större intelligens att förstå att det är samma skit i ny förpackning. Sen att jag inte är ngn stor flingätare gör ju inte saken bättre. Men har ni ngn gång tänkt på hur mycket spel och bingoreklam det finns? det är lätt att minst räkna upp tio olika spel och bingoreklamer. Vilka pengar de måste göra som kan ösa ut reklam i televisionen. Jag kan i alla fall glädja mig åt att spel är inget jag lockas av ett dugg och köper inte lotter heller. Håller mig till flingor, väskor, gardiner, blingbling, kuddar och allt som tilltalar mig som person. Åh skämskudde på det..... Men det blev bullar
Saffransbullar med marsipan och mandel. Det som inte var så fiffigt gjort var att jag sammanlagt tröck i mig sex stycken..... Tog två under tiden, ni vet så där varma och halvkladdiga...mums. Sen fyra till med ett glas mjölk senare och i ärlighetens namn så tog jag en sjunde innan jag kom ut ur bulldimman och släppte taget om den goa bullen och skyndsamt gick tillbaka med påsen. Vad jag var både nöjd och sur på mig själv. Att jag lyckades överbemanna min lust och att jag ätit så många..... gick faktiskt och la mig en stund senare. Tog fram pusslet vi köpte av ngr barn som gick runt och sålde jultidningar och nu rackarns skulle jag lägga pussel. Har hört att det underlättar om man färgsorterar och börjar med ramen...ehhhh
Nä det blev härdsmälta ganska fort, vill jag lova. Men jag ger inte upp...än. Jag ska lägga detta pussel utan hammare och lim och det skall föreställa samma motiv som på kartongen. God damn it...jag skall bli pusseldrottning, så de så. Will be continued... Får kanske kalla in extra trupper i form av Milou som är en örn på pussel. För dessa bitar ser ju likadana ut allihopa!!! Idag är det stängning som gäller och jag har därför morgonen fri för egenvård, dvs dusch och kamning. Jag har inte så mycket mer på min lista för dagen och det känns bra. Nu hoppas jag att alla pysselsugna drar i stora flockar till oss och tömmer hyllorna, så jag har ngt att göra. I värsta fall får jag väl dricka kaffe och snacka skit med killarna i bistron utanför oss. Pumpa dem på vilket käk det blir i morgon kväll då det är club MVG. Alla som arbetar i gallerian skall mingla och partaja och äta tillsammans och vi kommer också att bjudas på föreläsning. Vet inte så mycket mer utan jag är mer intresserad av vilken mat vi får. Kanske jag slutar nu och går och lägger pussel en stund....jag sa kanske. Ha de:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela