myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Vila och oviktiga ting

Publicerad 2016-11-07 07:48:03 i Allmänt,

Jag har ägnat mig åt oviktiga ting hela helgen och det har varit skönt. En helg som har varit alldeles för kort, för att man skall vara nöjd. Men det är varken unikt eller särskilt konstigt för de flesta av oss. Fredagen??? ja maken hade herrmiddag och jag blev ombedd att hålla mig borta hahaah, Så jag for och tillbringade ngr timmar hos äldste sonen. Nu skulle han visserligen iväg på hockey men inte gjorde det mig något för jag halvsov bara i hans soffa. Vid tiotiden var jag hemma och tittade en stund på televisionen och sen skutt i säng. Upp tidigt på lördagsmorgonen och satte igång att måla och greja med tomtestolen. Vet inte riktigt men det har blivit ngr varv guldfärg och det blir nog minst två till. Guldfärg täcker ju inte lika bra som annan färg så det är bara att vänta tills man kan måla nästa. har sytt klart en plymå också och naturligtvis så gick det åt mer än jag trott å det blev en sväng till tygbutiken för mer inköp. Nu är det lite mer spikande innan jag kan limma fast lite mer snirklar, törs inte limma dit dem för jag är rädd att när jag fäster alla spikar så går de sönder.
På lördagen var jag en sväng till MM och köpte badskum också och det är bara där jag hittat badskum konstigt nog. Badsalt och små badbomber finns ju men jag vill ha massor av skum. Lite så här tänker jag att jag gillar allra mest, men det krävs en speciell teknik och mängder av skum. Man kan nämligen inte hälla i det från början för då försvinner bubblorna för fort och inte alldeles i slutet utan en stund före man tror att det räcker med vatten.
Åt inget vettigt överhuvudtaget på hela lördagen utan vid halv sju på kvällen insåg jag att jag inte ätit vare sig frukost eller lunch och då rackarns blev jag utsvulten och gjorde varma mackor. Såg ngr avsnitt av Greys anatomy och knatade i säng. Fy vad det snöar ute.....men jag antar att snöskoterfolket ler så där fånigt som bara en snöskoterälskare kan göra. Själv försöker jag nonchalera att jag kommer att få pulsa till bussen som barnen från frostmofjällen och det utan geten gullspira.
Ni under 40 år har säkert inte en susning om vad jag surrar om men det var en film man både grät floder av och minns i resten av sitt liv hahahah. Orkar inte ens upprepa vad jag tycker om snö..." svordom" Ni har väl lagt märke till att vår lokala tidnings korrekturläsare har dragit på semester eller gått i pension. Vad tror ni om detta??
Lämnas tvinga??? är det baklängestalande Yoda som skriver texterna? Kan tillbringa en lång stund åt att hitta alla fel i tidningen och sen sitta knorrandes och muttrandes med min kaffekopp. Om detta börjar redan nu så kommer jag vara en fullfjädrad artist på syftningsfel innan jag är pensionär. Idag blir det jobb igen och vill det sig illa så jobbar jag ytterligare sju dagar igen.....så tradigt. Men jag har banne mig inte tänkt börja före 11 idag. Skall vara själv till kl 19 sedan , men maken skulle kunna komma förbi och byta av mig så jag åtminstone kan gå på toan. Han är tamme rackarn min riddare i skinande utrustning och livet vore alltför trist utan honom. Ikväll så förgyller även Milou vår värld och jag antar att det kommer att bli en del kaffedrickande med dockorna och badande och lekande.- Mormor ä me mej och lek me mej säger hon och lägger huvudet lite på sne. Inget jag kan motstå så länge och jag sitter och sörplar låtsatskaffe i timmar och leker prinsessa och affär och doktor och mamma och barn ......Precis som min mormor gjorde hahaha. Fast nu skall jag limma lite till....jag håller på med granar av papper och de sista varvet papper skall på. Tar en bild och visar imorgon. Tills dess Ha de:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela