myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Dumsnål? Jag???? japp

Publicerad 2016-10-21 07:45:53 i Allmänt,

Tur jag är gift med en som är smartare än mig själv på många områden. Jag fick ju en fotvårta under hälen som ett minne från semestern. Kan ju meddela för er som glömt att de gör ont att gå på. Jag står och går hela dagarna och den där lilla saten känns. Fick en ide om att kanske liktornsplåster hade kunnat vara ngt?? Rätt smart av mig dock, men jag köpte aldrig, då jag tänker äsch jag kan härda.....
Döm om min glädje när maken kommer hem med ett paket och levererar det med en liten uppläxning.- Fattar inte hur du tänker??? du kan köpa uppstoppade undulater, gardiner och metalltrådsträd för stora summor men är för snål för att köpa plåster??? Mmmmm kan väl hålla med om att det är lite korkat, men försöker jag säga, det är på de små summorna man kan spara in!!! Väl medveten om att jag gör ofta så. Struntar ofta att köpa ngt som kan vara bra för mig, eller för att underlätta det mesta i vardagen. Hmm hur skall jag förklara detta?? ett exempel, om jag kokar palt och en större gryta kostar 90:- så envisas jag att ha förtielva mindre kastruller istället för att förenkla och köpa en bättre för liten peng. Istället kan jag betala 480:- för en fin duk som kan ligga på bordet!!! 680:- om den är lite glittrig. Tar aldrig ut medicin om det inte är alldeles nödvändigt och plåster gör jag med papper och tejp. Lagar och syr ihop min bh och sparar då en slant som jag kan lägga på ngt fint istället hahaha. Dumsnål?? jag kan nog inte neka till det. Skor köper jag bara när det verkligen inte går att ta sig fram längre. Mina tofflor här hemma har flera varv silvertejp för att överhuvudtaget kunna användas. Jag är ju inte prylgalen då vi bor lite trångt hahah. Men just fina saker, som jag gillar är svårt att motstå. En glittrig diskborste är så mycket finare än att köpa nya strumpor. Jag tjuvlånar hellre ett par av maken....
Idag blir det jobb och jag slutar klockan fem och sen skall jag hem och slänga mig framför dumburken. Men först skall jag städa bort och handla lite. Maken jobbar över så han kommer hem senare ikväll. Vill verkligen vara uppe sent ikväll och pyssla och ja vara uppe helt enkelt och göra ngt trevligt för mig själv. Imorgon är det jobb och på söndag bokföring. Sen börjar ju jobbveckan igen för de flesta och jag vill dra ur denna helgfredag det mesta. Har fått besked om att mitt träd nu finns att avhämta på paketutlämning. Hihi som jag längtar att få se det, åh hemska tanke om det inte är lika fint som jag tror och hoppas. Jag tror dock att det kommer att krävas en omtapetsering!!! för att det skall bli bra hahahaha. Ja jag får väl se, har också planer på att det skall sitta i köket. Jag vill ju se mitt fina träd. I sovrummet sover jag ju bara. Åh längtar efter ett riktigt mål mat. Har mest bara ätit skräpmat i veckan, hamburgare, stekta ägg, gröt och mackor, har ju jobbar mycket och när maken jobbar eftermiddag så blir det inte så mycket matlagning. Nä nu blir det lite kaffe och sen ett vigt skutt in i duschen...nja ett kliv blir det nog. Sen kommunalt intill jobbet. Ha de :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela