myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Fy tusan så mörkt det är

Publicerad 2016-10-26 07:53:02 i Allmänt,

Usch vad mörkt och eländigt det är på morgonen. Man hittar ju knappt till toan utan ledljus och det kanske vore läge att sätta in små ljuskedjor efter listerna. På flygplanen så finns det ju små ljuslister i golvet, det kanske vore ngt för mig. Sen när man gjort det man ska, så står det ngn utanför dörren propert klädd och frågar kaffe? the?. Så rackarns bekvämt det vore om ngn kunde komma och göra frukost och plocka bort. När jag blir rik....ehehhh ja när det nu blir så kommer jag att hyra in personal som fixar sådant. När jag var liten så drömde jag om att bli så rik att jag kunde bygga en pool med växter, precis som ett stort akvarium som jag kunde simma runt i. Tyckte det var det häftigaste man kunde ha. Redan då så var jag helt emot tanken att simma runt i ett riktigt tropiskt hav, med hajar och ormar och gud vet vad. Lite såhär ville jag ha.....ja fortfarande faktiskt.
Gårdagens jobb gick väldigt bra må jag säga. Det flöt på och det tekniska med. Nu skall jag inte ropa hej förrän det är igångsatt men att skapa gick bra. Grejen är att när man skapar nya scheman så måste det stämma till hundra procent med ob tillägg och allt sådant. Det nya schemat sätts igång den 1 november och då måste det stämma i skarven så att säga. Nåja det mesta flöt på och jag stökade runt och jobbade flitigt och hade sagt till mig själv att jobba tills maken kom hem från jobbet. Då väljer den otäckingen att komma 45 minuter sent grrrrr....När jag hörde dörren öppnas så ropade jag Jippie äntligen och han sa att den hälsningen ville han ha varje dag när han kom hem. Jag hade ju i princip suttit på arslet sedan 6 tiden på morgonen och bara rört mig till och från kaffet och toa och när jag skulle hämta pärmar och hålslag och papper i skrivaren. Så jag var öm i arslet och frusen. Usch så kallt jag tyckte det var. Så jag tog ett varmt bad och då menade jag varmt. Men det är så knäppt för när man bor i lägenhet så går det inte ut lika varmt vatten i ledningarna som när man bor i hus. Jag älskar ju att bada och nästan bli skållad. Jag kommer nog någon gång att koka vatten i paltpannan och hälla ner. Jag fixade lite mat, och det blev korv i ugn och pulvermos. Med mycket smält ost, sådär så den blir lite knaprig på botten av formen. Idag stänger jag och det blir lite senare mat och vi bestämde att kroppkakor blir bra. Snabbt och hyfsat ätbart. Imorgon så är jag ledig!!!! i princip hela dagen och det betyder att jag ska bara göra sådant jag vill göra. På morgonen har jag styrelsemöte i gallerian och lite småjobb hemmavid på högst 1 1/2 timme men sedan skall jag peta navelludd och bara ha det bra.Jag håller på att göra julklappar till ngr i min omgivning. De brukar alltid säga att vi ger inte varann ngt i år och jag nickar och säger mmmm. Men jag älskar ju julklappar och håller aldrig löftet. Men istället så blir det alltid ngt jag gjort själv. har sparat en massa tomma påsar för att skapa något liknande det här men jag pallar inte med att dra fram symaskinen. Jag verkligen avskyr att bara trä på tråden....
Men......någon dag då jag känner mig mentalt stark då jäklar..... Brukar ju hitta på ngt till mina barnbarns förskolepedagoger, en liten gåva bara för att visa att vi uppskattar deras jobb. Just nu har jag ingen aning om vad???? Men jag hoppas att jag kommer på ngt snart och det skall vara hemgjort och inte köpt hahahaaha. Kanske disktrasor??? i ngn fin färg? vackert inslaget. De går ju hyfsat fort att göra och jag älskar mina. Nu räknar jag bara ner till att äldste sonen kommer hem från sin resa som jag tycker har varit i evigheter. Tror faktiskt att han är lite halvless på att vara på resande fot nu. Hur man kan bli less på det kan ju tyckas som en gåta för många men jag skulle aldrig vilja vara borta i flera månader hur vackert det än må vara. En annan son skriver på köpekontrakt på lägenhet idag om allt flyter på som det ska. Det är verkligen ett helt annan klimat i mäklarvärlden i storstäderna. Köparna har stor makt och kan bara stänga av affären om de inte känner sig nöjda med den slutliga summan. Jag tycker att lagt bud ska ligga och där med jämt. Det är kanon för nu får de ett till rum så mamsen kan komma och hälsa på utan medhavd madrass hahahaha. Så tokigt att de nu lämnar Uppsala bakom sig helt och flyttar....jag gillade Uppsala och började hitta riktigt bra där och älskade det stora köpcentrat Gränby. Nu får jag väl lalla runt i Nordstan istället hahahaah
Nu skall jag fixa mig lite mer kaffe och plocka bort lite runt mig har fortfarande en del papper och pärmar runt golvet haahaha ha de:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela