myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Godislördag och mer Kos

Publicerad 2016-10-15 07:38:31 i Allmänt,

Idag är det lördag och det betyder godis för de flesta men jag tjuvstartade redan igår. Vi var och skulle handla mat och där fick jag syn på mitt favvogodis en lakrits med ngn form av fyllning. Det finns inte överallt så när jag fick syn på det kunde jag inte motstå det. Så jag smaskade och njöt igår. Idag är dagen då min arbetskamrat slutar efter sexton år i denna bransch och hon är bara barnet. Antar att jag kommer att böla som lilla skutt
Hur det skall kännas utan henne på jobbet kan bara framtiden säga. Tomt vet jag att det kommer att bli, men jag önskar henne så mycket gott att jag hurrar och hoppar av förväntan om vad hon skall göra härnäst. Nu övergår jag till det sista från resan till Kos och där så provade jag ngt som var väldigt kul och faktiskt skönt om man bortser från hur det killades när de for mellan tårna!!!! Fiskbad...
Jisses så det killades från början och lite läskigt också, men sen var det bara skönt och jag skulle verkligen vilja göra det fler gånger. Man kunde nästan se firrarnas glädje när fötterna kom ner i vattnet. De jobbade och gnagde och fötterna blev som masserade och cirkulationen kom igång ordentligt. Detta kan jag verkligen rekommendera om ni hittar ngn som ser seriös ut. Det fanns liknande ställen som kostade hälften så mycket men de så mer sjabbiga ut. Där stoppade man bara ner fossingarna, på det stället vi var på så tvättade man dem först. Vi var också på Paradise beach även kallad Bubble beach då det periodvis bubblar i sanden. Det beror på att det ligger en vulkan mittemot på en ön och att gaser letar sig ut. Men när vi var där så var det inga alls, vet inte riktigt om det var bra eller inte..... Vattnet var salt och man ville inte få en kallsup och kallt var det också och det var tur att solen värmde upp en fort. Men en väldigt fin strand och en mysig dag var det.
På ön mittemot (som ni kan se på bilden)var det mer vulkaniskt aktivitet sa strandvakten och visade var man kunde se bubblorna bäst. Här kunde jag även finna ett gott glas vin i strandbaren och det gjorde besöket ännu trevligare.
Ja hela resan var väldigt trevlig och jag hoppas att det inte var sista gången vi far tillsammans och att vi faktiskt får följa med är ju helt klart ännu mer uppskattat. Simon och Sara var förbi igår och jag tyckte minsann att magen hade blivit toppigare på bara en vecka. Tänk så fantastiskt och otroligt som pågår i en kvinnas kropp när hon väntar barn. Varje sekund så händer det ngt mirakulöst och det skapas muskler,nerver, blod, synapser och gud vet allt. De hade nu börjat knåpa på en lista med sådant de hade kvar att införskaffa och det var både skötbord, byrå ,lampor och lite annat smått och gott. Så trevligt att börja göra i ordning inför leveransen hihihi Men jag måste visa er sedan vilka fantastiska bilder vi fick igår av Milou. De har en underbar tradition då mor och barn och gudmor som för övrigt är jätteduktig på att ta kort far till Vänortsparken och tar kort i löven varje höst. Denna gång blev nog den bästa...fast i och för sig så har jag sagt så varje gång hahahah.
Så himlarns fin <3 Ha de :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela