myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Hej hopp idag var det tisdag.

Publicerad 2016-10-18 07:31:48 i Allmänt,

Snabbt förändras saker och ting och i mitt liv så är det inget ovanligt. Igår så anmäldes det sjukdom så vips var det att dra på sig kläder och fara på jobbet. Idag är det också jobb av samma orsak så, det blir inget av med det jag skulle göra. Kanske kanske... imorgon kan jag jobba hemma och få bort lite smågrejs som ligger och skvalpar. Jag skulle till frissan nu på morgonen men jag hinner nog inte mer än klippa lite grann, torka och fixa får vi helt enkelt skita i , då jag bara har en halvtimme att spela på. Mitt hår tar mer tid att klippa än vad man tror, det är kort men jag har mycket och tjockt hår så jag antar att det är därför. Hittade en bild på hur jag skulle se ut i våfflat långt hår...
Lite som lejonkungen, faktiskt . Fick ett tips av My om en ny serie på Netflix och såg första avsnittet igår. Verkar mycket lovande så jag inväntar nu att maken ser det så vi kan se resten tillsammans. När det gäller tv utbudet så är vi helt olika, men filmer och serier brukar vi tycka om likadana. Hmmm förutom att jag är en sucker för kostymfilmer hahahahah Den heter i alla fall Designed survivor och huvudrollen har Kiefer Sutherland.
Det är så roligt att mysa ihop oss framför en bra serie och vi gillar det bägge två. Jag har börjat grunna på barnbarnens kalendrar och trodde att saken var klar för ngr dagar sedan. Hade beställt tomtesäckar och tänkte det blir ju bra att göra en massa paket och fylla dem och de får ta en varje dag. Men de var för små.......Att hitta småsaker är inte lätt om man inte kör godis hela tiden och det försöker jag undvika i möjligaste mön. Eller åtminstone att det faller in på en lördag. Men även om det är små paket så är 24 paket en ganska stor hög. I år är det ju premiär för Milou att få en "hemgjord" och i ärlighetens namn så finns det mer små prylar som faller tjejer mer i smaken. Men hon är lika glad över att få en bil eller en gubbe. Grabbarna skulle inte uppskatta ett armband eller en liten docka på samma sätt. Men det hör nog ihop mycket med intressen och ålder också. Så nu har jag fått tänka om när det gäller kalender och har en ny plan. En plan som jag hoppas mycket på och som kan bli återkommande och användas alla år hädanefter. Har ju i princip gjort nya varianter varje år och nu när barnbarnen ökar i antal så kan det bli lite meckigt hahaha. När de tycker sig ha blivit för "stora" för kalendrar så får de väl en slant istället kan jag tänka mig så de kan köpa lite julklappar. Men än är det ngr år dit skulle jag tro. Så nu måste jag hitta småsaker närmare bestämt 72 stycken!!! och det finns sällan något under 20:- utan stiger lätt till 40:- så det blir en liten utgift men en kär sådan då jag tycker om att glädja de små liven och jag tror att de gillar kalendrarna. Ni skulle höra hur det låter när Kisse går.....han har ju ganska håriga tassar och en hel del hår mellan tårna och där fastnar det allt möjligt. Barr och löv och det liksom kan prasslar och klickar när han går hahaaha oftast ramlar det bort när det torkat men ibland måste vi hjälpa honom. Så här ser en kissetass ut men han har dubbelt så mycket hår, då han har norsk skogskatt i sig.
Nu är han ute i ca 2 minuter två gånger per dag nja kanske lite mindre än så faktiskt, så det är ett under hur det hinner fastna så mycket jox under fötterna. Han gillar inte regn och blåst och att bli blöt, utan går ut och sätter sig och innan jag knappt stängt dörren så sitter han och krafsar och vill in. Nu är han dock jordig på tassarna så det är bäst jag hjälper honom nu. Ha de :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela