myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Mååååååndag ????Peppade?

Publicerad 2016-10-24 07:25:49 i Allmänt,

Usch så fort helgen gick och jag är inte speciellt taggad på ny vecka. Helgen har visserligen var riktigt bra förutom att jag tycker den var för tok för kort. I lördags jobbade jag ett par timmar för vi räknade med en del folk på staden. Jag skulle täcka upp för vi hade ansiktsmålning som en liten happening i lördags. Det skall vi definitivt göra fler gånger, för det blev väldigt uppskattat och Malin satte sig också ner och resten av dagen så hade hon sin målning på sig. I ärlighetens namn så var det lite svårt att hålla sig för skratt. Här är början på hennes målning och resultatet blev en hund.
Så söt så hahahaa Middagen fixade maken och vi testade ett nytt vin som var riktigt gott. Till det blev det oxfile och terriner och jag undrar kan man föräta sig på det? Hoppas inte det, för att bli bjuden på god mat och duka fint och veta att detta är smaskens är en underbar känsla varje gång. Maken hackar dessutom den godaste salladen som finns, Man skulle tro att gurka och tomater är ju liksom...? jag gurka och tomater men i hans småååå bitar så smakar de mycket mer. Skall ta ett kort ngn gång, på hur smått det är. Men så här hette vinet.
Jag fortsatte med mitt pärlande, då jag har ett uppdrag, vi har fått en ny sorts pärlor som heter pappas pärlor och som säljs med pincett och plattorna har lite kortare piggar så de är lättare att stryka. Nu skall det upp med ett motiv med pappa själv!! ja han är faktiskt på riktigt denna pappa som hittade på denna affärsidé.
Hann inte klart i helgen då jag hade annat att pyssla med också. Maken var effektiv under gårdagen medans jag jobbade med bokföring så bytte han däck, städade av altanerna, satte upp belysningen, handlade och gjorde mat och hämtade ut mitt träd. Ja mitt träd, så fint det blev, men jag har inte en susning om var jag skall ha det??? Nu hann jag inte riktigt grotta ner mig i det mycket trevligare problemet, för jag hade arslet fullt med annat jobb. Klev inte ens ur morgonrocken på hela dagen. Lovade att visa hur ljusen blev efter min lilla pimpning, jag tog bara lite hobbyfärg och liksom smutsade ner dem och sen lite natursnöre. Svårt att ta kort som gör dem rättvisa men de blev fina och ser precis ut som jag hade önskat mig.
Idag så är det jobb i butiken och resten av veckan. har dock en ambition om att vara ledig på torsdag och inte göra ngt alls, för jag är lite sliten känner jag och nästa helg är det jobb igen. Nu hoppas jag att alla på jobbet håller sig pigga och raska hahahaha. Ikväll är vi barnis åt Milou och vi skall iväg och titta på vad hon vill ha till julklapp och bada skulle jag tro. Vi har våra små rutiner hahahaha My frågade en massa frågor till Milou och det var ganska roligt att läsa. Här är några av dem. Hmmmm lite underligt svar på fråga 14...eller? 12. Vad är mammas favoritmat ? – Kanske kyckling som inte är stark. Det gillar du! 13. Varför är du stolt över mamma? – För att du är fin! 14. Om mamma var en seriefigur så vem skulle hon vara? – Kanske mormor! 15. Vad gör du och mamma tillsammans? – Kanske pyssla 16. Vad är likt mellan dig och mamma? – Ögonen, eller är dom det? 17. Vad är olika mellan er? – Jag har ju rosa trosor, det har inte du! Så roligt och nu skulle pappa Anders fråga samma och det skall blir roligt att läsa svaren hahaah Ha de:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela