myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

När man tror att man tillhör vänkretsen....

Publicerad 2016-10-19 10:29:33 i Allmänt,

Jag gick omkring och inbillade mig att jag tillhörde närmaste gänget runt Milou???men så fel jag hade. Lite hastigt och lustigt så blev det så att jag fick vara barnis igår kväll och vi satt och lekte kaffekalas med alla dockor och gubbar. Så jag frågade Milou vilka hon skulle bjuda på sitt kalas? Tji fick jag.... -Jag skall bjuda Stefan och Dan och Liam och Thea, VeraLi, Emilia och småbarnen (på förskolan) men de behöver vagnar....men det har jag, sa hon. - Men jag då? sa jag......Jo du får komma för mamma och pappa ska bjuda vuxna också. Där fick jag så jag teg, hade ju trott att jag var i den innersta gängkretsen liksom. Men ack nej, jag är med de tråkiga vuxna. Frågade vad hon önskade till födelsedag och svaret blev,- Vet inte, sånt jag vill ha??? eh ja i och försig vad det ett ganska bra svar. Sen blev det naturligtvis bad och nagelklippning och till det så ville hon se bilderna!!! ja jag har visat bilder på nageltrång på Ipaden och det är intressant värre. Kanske hon kommer att bli lika förtjust i äckliga bilder som mormor hahahaa. Sen så googlade vi långa naglar och förfasade oss över hur knasigt det var. För övrigt är allt bra i det Granströmska residenset, förutom en liten oro över en nära vän som är krasslig och ligger inne för lunginflammation. Det kan ta en ganska bra tid innan man repar sig från en sådan kraftig sjukdom och orken kommer nog inte att vara på topp ett bra tag. Idag blir det jobb och idag är det stängning som gäller och måste jag jobba imorgon också så blir det ingen kul dag. Börjar med årsmöte klockan 08.00 och sedan öppnar jag och stänger och är dessutom ensam hela dagen. Men om allt går i lås så kan kanske maken och en av mina kollegor hoppa in på sin lediga dag en stund så man får äta och kissa i alla fall. Nu börjar jag bli stressad över att inte hunnit det som jag planerat. Men att först jobba som vanligt och sen komma hem och jobba med pappersgörat eller tvärtom, det pallar jag inte. Känns ju inte sådär jätteroligt och sitta och jobba hela min lediga söndag, men det brukar funka och lösa sig när det kör ihop sig. Men när ngn är sjuk eller vabbar så är jag även vikarie så det ingår liksom i mitt jobb. Vem vet idag, så har jag ju börjat med mina vitaminpiller så jag kanske får energi som attan. Med de flesta tabletter och liknande så står det intas med måltid. Jag föredrar att ta piller på morgonen för det är då jag har rutiner typ borsta tänder osv. Men frukost är ju ngt som är svårare att äta om jag inte varit vaken ett tag. Dagar jag börjar på morgonen så blir det bara en massa kaffe. Varför är det så undrar jag, verkar tabletter bättre tillsammans med mat??? eller är det för att de kan vara starka om man har en känslig mage? Nå hursomhelst så har jag skrivit och frågat leverantören. För om jag nu betalat dyrt för ngt vill jag ju veta hur jag får de att verka bäst och det kanske räcker med lite drickyoughurt. Men sen finns det ju tabletter som inte bör tas i samband med mejeriprodukter???suck. Köpte ngr skitbilliga timerblockljus och har nu målat dem och funderar på att sätta lite natursnöre runt och ngn fin knapp. Om det blir bra så fixar jag lite bilder, så får ni kanske inspiration eller ett gott skratt? Men nu är det hög tid för mig att dra på mig kläder och inte lufsa runt i morgonrock. Ja det är ju ett kapitel för sig....min morgonrock. Den är så bedrövligt trasig och färgfläckad att jag absolut inte kan gå och hämta tidningen utan att jag ska känna mig som en trashank. Jag har sytt ihop den och ren kommer den aldrig mer att bli efter allt mitt hobbymålande...men den är så underbart skön att jag bara älskar den. Men det börjar liksom bli lite krångligt att byta om när jag skall hämta tidningen eller om det ringer på dörren. Den var dessutom dyr åtminstone tycker jag det. Tror jag gav runt 2000:- för den för 9 år sedan och det tycker jag var dyrt. Men ser mer ut som jag haft den i 29 år. Byter ju om när jag kommer hem och allt som oftast tar jag morgonrocken och sen sätter jag igång och pysslar....eh kanske måste skaffa en overall hahaha. Nåja det inköpet skjuter jag ytterligare på en tid och fortsätter i min loppätna morris. Ha de :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela