myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Nu har det gått en dag eller två...

Publicerad 2016-10-05 08:27:50 i Allmänt,

Blev aldrig så jag skrev ngt igår, för jag hade annat att pyssla på med. Jag har haft möten och ringt och fixat papper och varit barnvakt och jobbat precis som alla andra skulle jag tro. Har fortfarande inte riktigt kommit in i vardagen efter semestern och det tråkigaste är att laga mat, särskilt när jag är hemma själv. Det är ju så lyxigt att få sätta sig vid dukat bord och sen bara gå.... En sak är då säker att grönsaker är underbart gott i de varma länderna. Tomaterna är söta och sallad krispig och gurkan smakar namnam. Jag åt mest sallad på lunchen bara för det var så fantastiskt gott, med massor av lök som är mild och god. Sen fans det en hel del annat som säkert var gott men jag passade på att äta sallad bara för att det är så gott. Maten i Wien var av en helt annan kaliber. Eller vad tror ni om detta?
Ser mer ut som????ja ni anar nog vad jag tänker på? Men oj så gott det var om man frånser utseendet och bristen på grönsaker och det estetiska. I Wien förekom det att man fick lite grönt på tallriken, vilket inte gick att se skymten av när vi var i Prag. Här kommer en annan rätt.
Potatis, sauer kraut och bratwurts. För att vara bratwurst så tyckte jag de var väldigt spinkiga, men gott var det och surkålen var smaskig. En av kvällarna när vi var i Wien så åt vi på en italiensk restaurang och jag åt en himmelsk risotto. Den som en gång ätit en "riktig" risotto vet vad jag menar när jag säger att det de flesta tror är risotto är inget annat än ris med lite jox. En risotto skall vara krämig och len och man vet det när man äter det. Ja en del drinkar drack vi också och jag måste då säga att de var vackert dekorerad och fantasifullt för att vara en helt vanlig gin och tonic.
Här är en strawberry colada som var så god men oj vad min laktosmage fick jobba.
Idag då? ja jag skall faktiskt bara drälla runt nu under förmiddagen tänkte jag för att sen fara in på jobbet. Idag stänger jag och jag måste kanske fara på affären och handla lite ost så jag har till en macka ikväll. Ganska komiskt, för igår skulle jag gå och köpa lite ost i sällskap med Milou. Men kom hem utan ost....för de glömde jag. Istället så köpte jag ett kinderägg , en frosttidning, nalle yoghurt!!, trosor till Milou, för hon sa att alla hennes var smutsiga hahahah och två bullar. Det var ju kanelbullens dag igår. Så kan det gå när man skall köpa ost.... Ha de :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela