myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Onsdag...det är jag jekligt säker på

Publicerad 2016-10-12 08:50:56 i Allmänt,

Så skönt att man verkligen kan vara säker på att det är onsdag för att VK är fylld med en massa andra tidningar på just onsdagar. Idag stänger jag men börjar inte förrän kl 11 så tills dess jag skall gå till bussen skall jag dola runt här hemma och ringa lite och förbereda så det är bara att springa in och hämta papperen för ikväll är det styrelsemöte i föreningen. Är ofta alltid en halvtimme försen då det börjar halv sju och jag brukar kunna sladda in 10 över sju. Lite bökigt och stressigt men så kan det vara ibland. Var till Pappa igår och han hade brutit ngr revben....suck. men åh vad det märktes att han blivit gammal. Pappa har alltid varit ngt av en kraftkarl, som inte säger många meningar. Men han blir alltmer disträ och funderar på det som varit. Tittar i gamla fotoalbum och hänger liksom inte riktigt med. Tycker synd om hans fru, då hon är pigg och alert och det kan inte vara lätt att vara med ngn som börjar tackla av. Att se sina föräldrar bli gamla är inte roligt. Blir ledsen ibland när jag tänker på att jag skall bli gammal och skruttig och inte riktigt med. Men skjuter snabbt bort det och försöker istället glädjas åt nuet och allt jag har. Hmmmm var? var vi nu i resandet??? Jo vi lämnade Wien bakom oss.... Med Donau slingrande under oss.
Väl hemma hade vi ett dygn på oss att tvätta lite och packa om och sen så bilade vi ner till Arlanda och steg ombord på flyg ner till Kos. Vårt resesällskap hade bytts ut från goda vänner till familj. Äldsta flickan med sambo och våra älskade pojkar som var väldigt förväntansfulla.
Resan gick bra och vi satt längst fram och det kändes underbart, då jag inte kände mig ett dugg instängd. Ni vet känslan när man landar och det är sent på natten och man möts av värme, cikador och ser palmer och när man lägger sig i hotellrummet så är man förväntansfull över att få se var man är? Det är en härlig känsla <3 Vaknade och svepte om mig påslakanet och gick ut på terassen....klockan var fortfarande tidigt och solen hade just gått upp.
Vi är ju morgonpigga så resten av veckan så steg vi upp, när det fortfarande var mörkt och gjorde oss kaffe och smög ut på altanen och det är det jag saknar allra mest. Det kompakta mörkret och tystnaden som avbryts med en strimma ljus i horisonten och en stigande sol och fåglarnas kvitter. Personal som kommer gåendes i det svaga ljuset och poolstädarna som drar fram slangar och spolar av hela området. Solen stiger fort och fåglarna blir nästan hetsiga och de börjar flyga iväg ca kl 10 i sju varje morgon för att återkomma vid femtiden???? var i hela friden de for fatta vi aldrig. Men vi anade att de drog mot bergen där det var svalare. Sen åt vi solade och drällde runt och det var underbart. Hade gärna stannat ngr dygn till. Tror att pojkarna uppskattade resan minst lika mycket då de upptäckte hur fiffigt det är med all inclusive. Bara att hämta godsaker, glass och dricka.....Liam var bara bäst då han hängde en hel del i baren!!! Han behövde till slut bara vifta lite så förstod de vad han ville ha. Ja han servade oss också och hämtade när vi ville ha något. När vi inte såg till honom så visste vi var han var???? i baren. En sådan skön unge han är <3 Att han har fantasi har jag ju sagt förr och under denna resa så kunde vi mer än en gång njuta av hans hittepåteorier och klokskaper. Frukost och lunch var bäst och till middagen var jag aldrig hungrig och jag var alltid förvånad över hur mycket de andra kunde sleva in. Men jag antar att alla mina pina coladas och gin& tonic tog plats i lillmagen. Det är ju inte mycket sprit i de flesta men smaskiga var de och jag drack minst fyra varje dag. Men i princip inget vin alls, under veckan då rödvinet smakade apa. Det vita vinet var tydligen bra men rödvinet det lokala var inte gott. Anledningen fick vi också veta, då vi var på en vingård. Kos har en vulkaniskt jord med mycket svavel och det påverkar de röda vinerna, som lagras. Vita viner lagras ju inte så jag antar att de blir lite lättare i smaken. Men mer om det i ett annat inlägg. Att vi /jag hade det bra råder det inga tvivel om
Skulle vilja fara en gång per år utomlands bara för det faktumet att det är så skönt att tanka sol och känna värme och kunna slappa 100%. Är ju en chartermänniska uti fingerspetsarna men skulle inte, för allt smör i Småland enbart se mig om i världen med bara solglasögon. Jag älskar våra vänresor minst likamycket och behöver skratten, delade upplevelser och glädjen minst lika mycket. Skulle vilja säga att året är som bäst på höstkanten då vi far iväg till ett annat ställe. Ja livet är gott Ha de :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela