myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Överaskning som heter duga och Halloweenmiddag

Publicerad 2016-10-30 06:56:29 i Allmänt,

Ja nu var det ngn dag sedan som jag skrev, inte för att jag är less utan för att jag helt enkelt inte har suttit på arslet så pass länge och sysslolös. Idag är det jobb och så har det varit även igår. Vi hade en hel del folk och dessutom så hade vi ju pyssel framställt åt barnen???? eh det var en hel del äldre som satt och pysslade också hahaha. En tjej ca 23 år gjorde en mask som hon skulle ha på halloweenfest senare !!! Vi hade en hel del att göra i kassan och ena kassan fick psykbryt och maken var upptagen med att försöka fixa och reda ut det med kassasupporten....eh misslyckades och vi skall fortsätta idag. Nåja ni skulle ha sett hur det såg ut innan stängning??? butiken var helt i Kaos. Allt låg lite huller om buller, man hade tagit en vara och ändrat sig och bara lämnat. Det var flyttat och omkullrivet och herreminje vad jag har att göra innan vi öppnar idag. Det låg pappersmasker lite överallt och kungakronor 3st på golvet längst bak i butiken, Godispapper och en halvfull dricka och apelsinskal. kanske skulle anställa en sådan här?
Hann inte röja bort igår för vi var bortbjuden på middag hos äldsta dottern och vilken middag. Om jag kunde skulle jag kunna illustrera så gott vi åt. Det var tapas och hon hade bl a gjort baconlindade dadlar....åh så underbart gott. Åt som en galning och alldeles för många. Det var som godis och jag älskade kombon med det salta och sen lite sött. Ni måste göra om ni aldrig provat.
Grabbarna var ute och busade utklädda till vampyr och screamgubbe och de var så kalla när de kom in igen. Men nöjda med kvällens "byte" både pengar och godis i sin påse. Vi lyckades trots att magarna stod i fyra hörn trycka i oss efterätt som var red devils muffins med skelettdelar av vit choklad....mums och smaskens.
Idag ska vi inte klä ut oss utan vara oss själva och hoppas att det duger så hahaa. Maken hade tagit på sig linser igår och hans ögon såg alldeles snurriga ut. men idag så skiter vi i att klä ut oss. Men nu till gårdagens stora överraskning och jag blev så glad att tårarna sprutade. Stod i kassan och tog betalt av en kund och henne den stackaren tokdissade jag och jag minns inte ens om hon blev erbjuden påse. Sa bara ursäkta och gav henne kvittot. För i kön stod....Mattias som lurat mig totalt och kom hem tidigare och som nu skulle överraska sina vänner som skulle ha halloweenfest. Jag skakade i hela kroppen och sen fick jag veta att My den rackarungen visste om att han var hemma och bara spelade med när jag satt och pratade om hans hemkomst nästa vecka. Hon t om fråga om jag hade ngn aning om när han skulle flyga hem och jag pladdrade på om att jag längtade och hon bara la huvet på sne och mmmm..... där har teaterscenen gått miste om en stor aktris. Han såg inte ens sliten ut trots att han måste varit jetlagad och trött. Han hade landat i Stockholm och sedan kört hem. Han hade mellanlandat ett dygn i New york och varit och handlat födelsedagspresent till Milou på Disney store och sedan besökt en enorm maskeradbutik och där inhandlat en dräkt så han kunde lura sina vänner rejält. Till det hade han köpt passande ögonlinser och jag måste ringa idag och höra hur reaktionen blev. Dräkten var bra och i princip omöjligt att räkna ut vem det kan vara.
Men den måste nog vara varm, men han som tillbringat månader i solvärme bekommer det väl inte hahahaa. Nu vidare mot andra utmaningar...eller bara ini köket och hämta mer kaffe. Ha de:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela