myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Tårta tröja och lite till

Publicerad 2016-10-11 09:16:06 i Allmänt,

Måste bara visa vilken fin tårta Sofia gjorde till Viggos födelsedag, hon är helt fenomenal på detta. Det känns nästan lite syndigt att börja skära i hennes skapelser. Sen att de är smaskiga och fyllda med så mycket spännande att jag bara törs ta en liten bit för annars är jag mätt resten av dagen är en annan sak. Kan också bero på allt gotta som finns innan vi börjar skära tårtan???? Det som är det svåra är ju att man vill smaka på allt och jag måste verkligen säga att denna gång var det mindre bitar så jag kunde testa många godsaker och tårta utan att bli proppmätt. Men visst var den fin?
Jag skulle ju visa det jag köpt och la in lite bilder...eh trodde jag ? Men ni får se dem sedan istället. Kommer även att delge er om jag tycker att pillren gav ngn effekt , de heter Boost och jag hoppas att de snart landar i min brevlåda.
Men som ni ser så har de blivit lite poppis och är sena med leveranserna. Jag fick ju en sak med mig från semesterresan som inte var så kul och som jag inte haft sedan ca 43 år!!!! en fotvårta??? Inte kul alls och de gör ont. Hade glömt att de kunde göra ont. Har min på hälen och det är inte kul. Vi for genast hem och köpte medel för att förgöra den lille rackaren och jag har läst på om hur man skall undvika smitta. Jag köpte en sk vårtpenna och man behandlar 1 g/veckan, skall vara ngt frätande. Sen har jag strumpor även om jag sover. Undrar om det hjälper men det känns äckligt utan. Man skall inte täcka vårtan under behandling, annars hade jag väl silvertejpat hela foten hahaha. Det kunde ta hela 5 veckor innan den började dööööö. Jag hoppas i alla fall att den lille satan snart sluta göra ont. Tog ett kort på jultröjan jag gjorde och nu har jag tänkt göra mig ett förkläde i samma stil. Men med lite mer paljetter kanske??? Tror dock att jag skall köra svart botten och sen en massa fint kanske en ljuskedja???? hur fint kan inte det bli??
Idag blir det en pappersdag och jag sitter bara och drar ut på att börja. Liten aning av arbetsskygghet har nog dragit in över mig. Nä det skall nog flyta på bra och jag har lunch fixad. Vi beställde pizza igår och jag må då säga att den var smaskig. Men jag orkade inte äta upp mer än halva så lunchen är klar. Det blir soppa idag hemma hos oss och pannkaka eller våfflor eller ngt liknande. Soppa och macka räcker inte för mig utan jag behöver ngt mer annars blir jag hungrig på nolltid igen. Klimp kan funka men jag tycker inte det passar till fisksoppa hahaha. Måste kanske gå på affären och köpa grädde. Blir inte samma smak med endast mjölk utan en skvätt grädde krävs eller creme fraiche. Trodde de skulle komma igår och mäta fukt i badrummet,,,,men som vanligt har jag tagit fel på dag ehhhe eller rättare sagt på datum. Så jag hoppas att de kommer idag så jag får vara hemma och höra själv vad som sägs. Igår var det ju tänkt att Milou skulle komma men modern kände sig trött och lyssnade på sin kropp och kände att hon behövde vila. Mycket klokt tycker jag då hennes kropp tar en hel del stryk men hennes putande mage. Heltokigt att vi skall få två barnbarn i början av nästa år?? helt otroligt vilka mästerverk som just nu skapas <3 Är så nyfiken på vilka vi kommer att få lära känna, hur deras personligheter kommer att vara. Kommer de att hålla sina föräldrar vakna hela nätterna eller sova i 16 timmar som Milou? Dessa bebisar som kommer att äga en bit av mitt hjärta <3 Min mamma hade ett förstorat hjärta och jag kommer aldrig att glömma den gången jag följde med henne till doktorn och hon sa att det var väl inte så konstigt att hon hade det - Det ska ju rymma så många som jag tycker om. Känner ofta att hon är med mig på ngt vis sen om det är önsketänkande det skiter jag högaktningsfullt i, det känns bra så då får det kännas så. Min syster fyller 60 år nu den sista oktober och jag skall försöka fixa ett paket som jag kan skicka iväg. Lite pengar och lite kuliga pysselgrejor kanske. Ikväll skall vi nog fara över en sväng till pappa också och se hur han har det och passa på att handla lite på hemvägen. Det är ofta full fart på våra vardagsveckor, mycket beroende på att maken jobbar eftermiddag och när vi väl har tid tillsammans så är det mycket småfix som skall göras. Avskyr det faktum att han jobbar och jag i princip inte ser röken av honom varannan vecka. Sen jobbar jag varannan helg så vi har ofta bara 10 kvällar i månade som vi har tillsammans. De andra är fyllda med jobb eller styrelsearbete för oss bägge. Så ni kan ju förstå hur vi uppskattar våra kvällar <3 Nä nu måste jag sätta igång och göra rätt för mig och startar med mer kaffe hahaha Ha de :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela