myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Ehhh nu var det alltså onsdag..ehh

Publicerad 2016-09-07 09:21:33 i Allmänt,

Igår hade jag onsdag och kände mig lite jäktad, för jag har en del att sjåa på med. Men det var ju som en lottovinst att upptäcka att det var tisdag och jag hade en dag "tillgodo". På morgonen hastade jag ivög till jobbet och började slipa av bordet vi köpt till butiken och till min lycka hade min kollega spacklat och gjort allt förarbete. Dessutom hade hon spacklat som en kung...eller drottning i detta fall. Spackling är en konst ska gudarna veta. Att bara lägga spackel där det behövs och lite....blir mindre att slipa sedan. Svårare än det låter kanske, men jag har mer än en gång svurit över de mängder jag lyckats kladda dit. Efter första varvet och lite annat småjobb for jag hem och tog tag i pappersgörat och det tog hela dagen men gick bra. Efter ngn timme tittade jag på klockan och hon var två och nästa gång fem?? jisses vad fort tiden går när man är fokuserad. Tänkte avrunda och vips var hon kvart i sex och det var hög tid att fixa käk. Behövde bra koka lite pasta för köttbullar hade jag kvar sedan dagen innan. Så bekvämt, det är när maten är förberedd och behöver bara lite tillbehör. Idag skall jag prova ett recept som jag har hört skall vara gott, och då jag har kyckling i kylskåpet som måste tas hand om så passar det bra. Men det är kryddningen som känns spännande ...b la spiskummin som jag sedan tidigare är skeptiskt till..hmmm. Nåja måste prova i alla fall. Den största utmaningen blir att göra färs av kycklingen. Tycker att det lätt kladdar ihop i hackapparaten och blir smet istället för färs.
Men har ju inte orken att gå ut i förrådet och hämta köksassistenten och fixa malfunktion, så vi får se hur jag gjort med färseriet hahaha kanske bara skär i minimala bitar?? Man har stora planer på byggande här i Röbäck och jag måste erkänna att det inte känns så där kalasbra direkt. Man planerar för ca 3000 tusen personer till??!! huvva usch säger jag som vill ha kvar den här lugna miljön som vi har härborta. Planerna på flerbostadshus på lägdan ut mot röbäcksslätten är förfärlig och jag tycker att de skall skrinlägga det och dra upp mark mot skravelsjö istället. Det skall flyttas vägar och byggas rondeller och gud vet allt möjligt elände. Jag är ingen bakåtsträvande person egentligen och inser att man kan inte hindra denna utveckling som står i vardande, men...jag gillar det inte. En sak till som jag inte gillar är att systembolaget skall öppnas på Avion...suck det blir döden för strömpilen och centrum kommer också att känna av det. Det mesta är småjobbigt just nu och jag börjar känna mig lite sliten. Butiksdöden hänger över flera av oss butiksägare i centrum och det sliter på mig att fundera på nästa drag. Skall bli så underbart att få fara till Wien med våra goa vänner och dricka vin och skratta. Att få lämna staden är enda sättet för mig att slappna av. Sedan en vecka med prinsarna i värmen och jag hoppas att jag kommer tillbaka glad och avslappnad. Är trött i huvudet just nu och pirrig i hela kroppen. Det värsta med det är ,att då blir jag så förfärligt sötsugen och hade jag haft godsaker hemma så hade jag stoppat i mig allt. Men jag håller mig till min smoothie på kvällen med kvarg, hallon, mango och banan. Jag funderar på att göra sk nyttiga godisbollar med dadlar och kakao, men jag skulle äta upp allihop på en kväll. Kan inte vara särskilt nyttigt att äta ett gäng av trots att de skall vara nyttiga. Det främjar bara behovet av sötsaker och det är det som jag försöker undvika. Vi var så duktiga i våras och gav tusan i allt småätande utan nöjde oss med ett glas smoothie på kvällen. På helgen dippade vi morot och gurka och lite ost, men vi har fortfarande lite problem att komma ifrån helggodispåsen. Förra helgen köpte vi en stor påse för 70:- på godishuset, men den räckte i tre dagar för oss två, se helt körda är vi inte. Nu skall jag hoppa ini duschen och sen fara ner till jobbet en stund. I eftermiddag skall jag fortsätta jobba med fakturor och sådant och kvällen har jag vikt för egentid hahaha ja jag skall ta hand om mig själv. Hmmmm slutar antagligen med slösurfande framför datorn. Men det får vara ok så. Ha det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela