myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Fredagsmys...hoppas jag

Publicerad 2016-09-02 07:33:38 i Allmänt,

Har ju en förbannelse som vilar över mig om jag har planer. Dagens planer är förvisso inte så märkvärdiga men jag har verkligen sett fram emot fredagsmyset. Maken som grillar ngt gott och jag tar kanske ett bad med ett glas rött. Men då kan det inträffa att ....väldigt ofta att allt ändras, oftast pga sjukdom hos mina arbetskamrater. Men nu håller jag tummarna att det går vägen hahaah. Igår var en speciell dag då jag fick se en bild från ultaljudet som My var på. Så spännande med bäbisar nästa år. Undrar lite över ultraljud?? på min tid sa man att man inte skulle göra mer än ett ultraljud då det fanns risk för hörselskador för barnet?? har det utvecklats eller sa man så för att inte mammorna skulle vilja göra ett ultraljud och spara landstingspengar? En bekant till mig gjorde en hel del ultraljud vilket vi trodde var orsaken att dottern hörde dåligt?? Hursomhelst så skall det bli spännande att höra vad det blir för kön på de två bäbisar som vi har turen att få hålla i under början av 2017. Både jag och maken har ju bankkonton till alla barnbarn och det vill ju till att inte se till att man blir fattigpensionär hahaha om det blir ngr till så blir det nudlar till middag. En av de små var på besök igår och vi hämtade henne på förskolan och det var så kul för benen gick som trumpinnar och vi fick en stor kram...eller jag fick en stor kram och maken fick en större. Så pass stor att och lång att vi trodde hon somnat hahaha. Sen for vi på max och käka och väntan var lång....jisses vad det där stället har mycket folk. Nåja vi pratade om både det ena och det andra och hon berättade att bebisen i magen hade minsann hittat på en del dumheter och mamma var lite arg och fick laga allt som bebisen haft sönder. Så praktiskt att kunna skylla på sitt mindre syskon hahaha fast lite tidigt kanske?'
Max skall ju vara en snabbmatsrestaurang? men jäsickens vilken tid det tog. Men vi hade ju inte bråttom så efter maten så for vi på leksaksbutiken. Milou älskar nämligen att testa alla cyklar där. Vi köpte med oss pussel hem, för jag har läst att det är bra att lägga pussel inte minst för flickor. Flickor har lite svårare att lära in former än killar eller egentligen inte svårare utan de tar in så mycket mer ,så former och det tredimensionella får träda tillbaka tidigare. Så pussel lär barnet att träna på former och det tycker jag låter bra så jag kan tycka att det är bra att köpa till barn. Efter lite handling så for vi hem och la pussel och sen badades det som vanligt. - Mormor sitt här och fika med mig. Här får du kaffe med mjölk och i den andra koppen så var det tydligen en smörgås med ost och gurka!!!
Sen tvättades det hår och kvällsfikades, blåstes hår och lektes med dockorna. En ganska vanlig händelseföljd hos oss. I helgen jobbar jag och maken skall ut till Kroksjö och hjälpa sonen med en massa grunks. Har inte så mycket på min agenda i helgen utan bara tänkt att ta det lugnt på kvällarna. Kanske lite broderi på sin höjd. Men nu blir det mer kaffe och lite bloggläsande innan jag sätter fart med viktigare grejer. Ha det:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela