myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Men inte är jag bitter....

Publicerad 2016-09-10 09:01:09 i Allmänt,

Milou sov ju över som bekant och när vi ...eller rättare sagt maken skulle gå och lägga sig så var det fuktigt??? Då hade den lilla mamsellen läkt under natten och på hans täcke. Så det blev en natt till på soffan för honom...stackarn. Så idag skall han tvätta täcken bäddmadrasser osv och jag skall jobba. Tror att det blev för lång sovning utan kisspaus för det lilla livet...eh nu menar jag alltså Milou hihihi. Men tröst i allt elände var att nu fick han den stora filten. Jag skulle baka bakelser till det stora tabberaset igår kväll när vi skulle få se vad det var för kön på det lilla livet. jag är så nöjd för allt var homemade hahhaha nja inte marsipanen.....eller strösslet. Vet dock inte om jag tycker det blev så gott haahha. Har gjort godare fyllningar....chokladpudding är ju smaskens och även hederlig marsankräm. Men det var kul att göra mousse och dessutom blev ingen av dem grynig. Så här blev i alla fall slutresultatet.
Vi skulle alltså gissa på om det skulle vara en han eller hon i magen och jag var minsann säker på min sak....nja jag bytte förr en vecka sedan....och känner mig lurad. Jag tvingade mig själv att tro på min sak och följde min säkra metod åt vilket håll det lilla livet låg i magen. Vi hade alltså två val....
Pojke eller flicka. Vad det än skulle bli så var det ju roligt och detta var som en extra krydda och en möjlighet att festa till det. Nu gällde det att hitta sin färg och ta en liten nypa och ta ställning för tjej eller kille?
Vi kollade skrock och sådant och markerade om det stod för tjej eller kille. Vilken magform ?, bar humor eller på dåligt humör? illamående eller inte? ville den blivande modern ha sött eller salt, vilken sida ville hon sova på ? höger eller vänster , vad sa den kinesiska kalendern? pojke eller flicka? hög eller låg mage och så vidare. Efter det skulle då tårtan skäras itu och vi skulle få se vad det skulle vara för en lite parvel. Extra kul var att farmor och farfar var med via kamera på Messenger och kunde följa med i spänningen hahaha Trumvirvel...tada ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?
En kille??? what the fuck???? Jag har ju hela tiden trott på en gosse då det bara kändes så och efter att ha sett det lilla livet på ultraljudsbild så var jag helsäker på min sak. Men så kom jag på min helsäkra metod att utröna kön. För det brukar funka. Var ligger bebisen i magen till höger eller vänster. Min betraktelse säger att om bebisens huvud ligger åt mammans höger så är det en flicka och åt vänster en pojke. Anledningen till det är skrock och säger att en gosses hjärta ligger närmast mammas hjärta. Så jag frågade för derygt en vecka sedan var det sparkade och hon sa att det var i hennes vänster.....jahopp en flicka och jag bytte sida även om magformen och allt annat tydde på ngt annat....bitter? .....jag? Så jag tog en rosa nypa och tänkte att det måste vara en flicke efter min stensäkra metod. Men nääää Sen visade det sig att när jag frågade upp så hade det sparkat just då där och för det mesta så sparkade det på andra sidan och hon var...My alltså rätt nöjd att jag ändrat sida och var helt off. Men det är maken som retar mig då jag alltid är säker på min metod och nu gissat fel. Han trodde på pojke och retade mig hela gårkvällen. Ehhh jag bitter? joooo skitsur mest bara för att maken har fått en möjlighet att retas. Men så glad över att vi nu får ännu en gosse i familjen. Ytterligare en prins i familjen fick vi veta i gårkväll. Nu sitter han , maken alltså bredvid och undrar om jag skriver ett inlägg om hur jag gissade fel och att jag egentligen trodde på pojke och att jag nu bara bortförklarar mig. Detta retsamhet kommer att pågå i veckor...suck. Jag bitter....jaaaaaaa Ha de?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela