myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Tittar in lite

Publicerad 2016-09-09 12:14:56 i Allmänt,

Fredag ...tjoho och jisses så trött jag var igår, så när jag skulle vara barnis åt Milou så tänkte jag att det var bättre hon sov över och vi kunde gå och lägga oss i tid. Men nu skall ni få, höra vi sov till kvart i nio!!!! och väcktes av telefonen??? ja ni läste rätt. Helt otroligt och jag var nästan chockad när maken var vaken och kom in till oss och sa jaha vaknar ni nu? Han den stackarn hade sovit mindre bra och dessutom fått prova på hur det är att ha en kisse sov klampar på en och väcker en i gryningen. Nä i egentligen så är det lite synd om honom för han hade minsann inte sovit särskilt bra. Han jobbar sent och när han kom hem strax efter 12 inatt så tittade han in och jag och Milou låg i en liten hög, efter att tittat en stund på tv och varvat ner så hittade han istället Milou utsträckt över hela hans säng på hans täcke och han ville inte riskera att väcka henne så han tog en filt och la sig på soffan. Men ehhh det gick inte så bra för jag hade tagit den stora filten så det fanns bara en pläd kvar....som inte täckte benen. Så han fick täcka sig med morgonrocken. Min man är en riktig gentleman <3 Jag gjorde ju den där kyckling grytan härom dagen men skruttade i ingefära och tog enbart de andra kryddorna. Blev riktigt gott och påminde om Tikka Masala fast mycket mildare och godare. Kyckling, rödlök, vitlök, spiskummin, paprikakrydda, peppar, salt, grädde, krossade tomater, kycklingbuljong och väl medveten om att det kanske ser ut som spya på bilden så var det smaskigt. Gjorde couscous till men det blev alldeles för mastigt och ris passar bättre.
Har gormat med lite tjafs med bokföringen eller rättare sagt programmet för lönekörning. Det hade inte bokförts så min revisor ringde i morse...ja det var hon som väckte oss!! och ville jag skulle fixa till det inför momsen. Så nu är det fixats och det enda jag skall fixa med nu är lite fakturor. Sen är jag ledig resten av dagen och det är så skönt med lite ledigt. Jag håller på att fixa inför i afton då jag skall göra lite bakelser och jag gav mig tusan på att allt skulle vara från grunden. Så jag har bakat bottnar och gjort mousser, 4 st blev det. men en av dem smakade inget alls så den skippade jag. Skulle bli päronmousse men var bara smaklös. Hade nog blivit godare med päron i sockerlag och inte riktiga päron. Det blir ingen riktig päronsmak med kokta päron hahaaha. Är på strålande humör känner jag och mycket beror nog på att jag är ledig och att solen försiktigt försöker sig fram och nästa fredag är vi i WIEN med världens goaste människor, som dessutom är mina vänner. Fy tusan vad livet kan vara härligt. Avslutar med en bild av lite stenskravel från mågens familjs stuga. Ett riktigt fint ställe om ni frågar mig.
Ha det så bra :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela