myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Förlåt Jerry Williams....men egentligen....

Publicerad 2017-02-03 08:05:02 i Allmänt,

Ja så ligger det till att jag måste be om ursäkt att det kanske inte du som är nummer ett imorgon. Vi skall på konsert med Jerry Williams imorgon, och det skall bli superroligt men inte det bästa. Nej det kommer att vara att vi skall följas åt med goda vänner. Vänner som jag ser framemot att få träffa. Vänner som ger mig energi och glädje. Visst kommer Jerry att uppskattas och nog kommer jag att gå runt och sjunga wello weelo wip wip på söndag. Men kuligast kommer det att bli att få träffas igen och äta och dricka och bara få mysa med goa människor innan föreställningen.
Dagen igår var bra eller mycket bra för jag gjorde inget med jobbet och det var ett f..cking framsteg hahah. Städade garderoben och ja..jag hittade alla mina strumpor. Så maken blev nog gladast för jag har ju norpat hans.. Renbäddade sängen och dammsuga och torka och swishade runt här hemma tills mattläggarmannen kom och nu är det bara att köra igång. Vi skall riva själva och frakta bort skiten och sen skall det torkas antagligen i evigheter. Men först skall jag skapa lite plats i förrådet så allt som nu står i alla hyllor och skåp ryms i förrådet och sen göra varsin liten låda till oss som vi kan ha tandborstar och sådant varjedags grunks i och lätt att ta fram. Vi kanske skulle ställa en duschkabin i köket och koppla slang till kökskranen??? hahaha Inredning till badrummet är nog det svåraste. Jag tycker det är vansinne att lägga ut så mycket pengar på vad ny inredning kostar. Men jag antar att det bara är att bita i det sura äpplet och göra det. Redan när vi flyttade in så hade vi en emaljskada i badkaret och maken vill köpa nytt badkar och nytt handfat med tillhörande skåp och jag häpnade igår när jag surfade runt och kika och såg priser. Jag nöjer mig med Ikea.
Jag satt och ojade mig över att kanske den eller den inredningen inte passade till vår färg i badrummet och till den stil vi skulle ha?? Då sa maken lite försynt: - Ehhh kan du vara snäll och berätta vilken färg och stil vi har valt för mig oxå??? hahaha. Han är helt oslagbart tålmodig man, men han vet ju att jag inte är så självisk och överkörande som det kanske låter. Det är inte många saker som jag bara har kört över honom och tagit in trots hans protester. Jag bullrar och går an och domderar och tycker, men utan hans stöd i ryggen hade jag inte varit stark. Men jag kommer aldrig att ge mig när det kommer till att all inredning måste vara praktisk :) Inga glaspartier som måste torkas av varje dag för att vara fina. Inga välvda badkar som det far skit runt om och måste skuras. Inga idiotiska handdtag där det lägger sig hår och skräp. Det får vara hur snyggt som helst men icket att jag tillskapar mig mer jobb. Nu är det värsta att alla badkar som jag tycker är praktiska är av plast??? och jag vill nog ha emaljerat och det enda jag kunde finna som var praktisk var ett med lejontassar. Älskar tassar <3 men det var också högt och lätt att hålla rent under. Ja vi får väl se men 20 000:- för ett badkar herreminje helt vansinnigt. Hur mycket jag än gillar att bada så tar jag nog hellre en plastbalja. Eller varför inte en silltunna med pall i ??? Nåja efter mattläggarmannen farit så for jag och My och barnen till Ikea och strosade runt. Jag skulle köpa lakan och en ny skötbädd....eh till de små som kanske kommer på besök. Efter lite fika så slöt maken upp och vi gick runt och jag hittade en blus på Kappahl...som jag inte köpte. Anledningen till det var att jag blev riktigt förbaskad. Stod i kassan i evigheter och personalen stod högst tre meter ifrån mig och pratade strumpbyxor med en annan kund och vilken som var mer snygg till parties och inte???? Hon tittade inte en gång åt mig och dessutom fick hon inget sälj på den kunden. Jag bara gick...... Jag kände mig faktiskt oviktig och jag vill tro att hon var oerfaren men jag kommer minsann att påpeka det nästa gång jag är där. God service är viktigt och kunden måste få känna att de betyder något. Om jag står och hjälper en kund och ser att det står kund i kassan så ber jag om en stund att få gå och hjälpa och att jag kommer tillbaka. Man måste hela tiden ha koll på samtliga kunder och låta den man pratar med tro att man ägnar allt fokus till han/hon. Det är service och det finner du inte på internet, så det så.
Jag är på mycket gott humör och har sovit bra och känner mig utvilad. Jag och maken hade ett bra samtal över middagen igår (som var blodpudding och bacon hahaah) Jag berättade om att jag kände mig så dålig om jag hade en ledig dag och inte gjorde ngt. Han jobbar ju heltid plus att han jobbar helg med mig. Han sa att jag gjort massor hela dagen här hemma och att jag jobbade mer än många andra, så han sa alla rätta sakerna och jag bara njöt över vilken tur jag har haft som kysste rätt groda. Visst är det fånigt men ibland så behöver man få höra av någon annan att man duger. Det skall jag säga idag åt folk och se om inte det kan skapa lite mer glädje hos mina medmänniskor. Inte åt kunderna kanske hahaah men mina arbetskamrater och vänner på jobbet. Nä nu skall jag sluta surra med er och istället ägna mig åt en kisse som sitter och stirrar på mig och undrar när jag har tänkt ägna mig åt honom. Ja kisse du duger och är bra. Ha de :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela