myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Ja vad ska (får) man säga???

Publicerad 2017-02-17 07:38:36 i Allmänt,

Läser om de kraftiga protesterna under ett SD möte och känner att det är inte klokt hur folk får bete sig. Jag har läst SD:s partiprogram men är alltför oinsatt i allt för att kunna uttala mig eller säga att jag är medlem. Men jag håller med om mycket som stod i programmet. Men instiktivt så reagerar jag för att vi har mötesfrihet och utrycksfrihet i detta land och blir faktiskt irriterad över beteendet som protestfolket uppvisade. Utlysa brandlarm??jamen tack för den extra skattekostnaden, falsklarm kostar pengar som jag som skattebetalare får punga ut. De har all rätt i världen att visa sitt missnöje men det skall inte gå till vansinnesgrejer och direkt pöbeluppvisande. Fördomar och okunskap är farliga saker och jag som har en massa fördomar få dagligen lära mig nya saker som får mig att inse hur fel jag har. Än så länge är jag tillräckligt klok att inse och ta till mig när jag har fel eller är felinformerad. Jag skulle kunna säga att vänstern som protesterade högst, står framför ett parti som tredubbelt tagit ihjäl folk som inte tyckt som de, dvs mycket värre än de som SD kopplas ihop med - Nazismen. Något de aldrig tagit avstånd för så vitt jag vet. Moderaterna går under fördomen att de rika skall få mer och de svaga får slås ut. Socialdemokraterna kämpar för att alla har lika rätt till pengarna men skyfflar när de kan så mycket som möjligt i egna fickor. Liberalerna...ja vad tusan vill de???..lite både och tror jag själv. Ja inte fasen är det lätt.....läsa på och granska och ställa frågor är viktigt tror jag själv i alla fall.
Men nu till ngt helt annat. Jag hade hand om lilla Louie en stund igår <3 Barnvaktandet sköttes på jobbet haahahaha Nu var det inte så länge men jisses vad det känns ansvarsfullt och märkvärdigt. Träffade en god vän som också har ett barnbarn och hon undrade hur i friden man kunde ha 4 snart 5 och älska allihopa. Tror själv att det handlar om att skapa en relation och att utrymme finns i hjärtat det är ingen tvekan om. Jag har ju en son som bor i Göteborg och om de fick barn så skulle jag naturligtvis älska det barnet lika mycket men det skulle ändå vara på ett annat sätt. Närheten skulle inte finnas ....och relationen skulle vara mycket svårare att skapa. Tyckte det var igår som vi barnvaktade lilla Viggo för första gången och både jag och maken var alldeles fnoskiga och behandlade honom som sprungen ur en ros och ömtåligare än en fågelunge och helt fantastisk hahahaha, Nu har han mobiltelefon!!! och skickar de ljuvligaste sms:en. Idag stänger jag och skall förbi banken och fixa sk engagemangsbesked. Något som närmast kan beskrivas som kontoutdrag. Revisorn vill ha det direkt utskickat från banken så att man inte suttit hemma och klistrat ihop egna små kvitton och skickat in. Detta är lätt som en plätt då jag slipper ta bussen till banken och fixa det och sen ta en annan buss eller gå över en blåsig bro till jobbet. Nu sätter jag mig i en liten blå bil, som jag har till låns hahahah. Nu jädrar så har vi nästan kommit till beslut haaahah att lilla blå bilen ingår i vårt stall hahahahha. Men jag tänker vad fan...jo jag lovar att jag tänker så fula ord. Vad fan jag ska jobba hela sommaren då behöver jag en bil, jag förtjänar en bil, självklart skall jag ha en bil.
Idag skall vi packa upp resten av den stora ordern och det är så himlarns fina grejer jag har beställt och jag är så nöjd med "shoppingen". Med tanke på hur jäkla snabbt jag beställde gick runt och pekade och maken hjälpte till också. Han tyckte faktiskt att det var lite roligt, vem har liksom inte drömt om att bara gå runt och peka bland leksaker och säga - Den skall jag ha och den och den....hahahha Igår fick vi också vår eori-kod, det är ngt som behövs för att vi skall kunna få hem varorna från Norge och lättsamt genom tullen. Tjafs med tullverket och mail hit och dit och registreringsbevis och gud och hans moster vad grejer som krävdes. Ja livet rullar på i det Granströmska hemmet och under tiden så lägger sig dammet över allt.....vi river som bekant badrummet och trots att vi mentalt bekantat oss med tanken om att så här kommer det att vara en tid, så växer missnöjet hahahaha. Men det blir ju något bra av det hela i slutändan så hoppet lever om en ny morgondag hahaaha Nu skall jag tvätta mig och borsta tänderna så jag hinner dricka sjuttielva koppar kaffe innan jag far. Ha de:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela