myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Ledig dag och pirrig i magen.

Publicerad 2017-02-02 07:39:07 i Allmänt,

Idag är jag ledig och med det menar jag ledig utan en massa jobbgöra. Har massor som jag vill göra och det känns jättehärligt. Byta sängkläder och stöka till i garderoben eller rättare sagt.reda upp stöket. Alla mina sockar har försvunnit....tror inte det är den lilla sockätaren utan de har nog lagts på fel ställe. En talang jag har är att snabbt skapa kaos i garderober och förråd och skåp. Så behövs det mer sådant i ert liv så bara ring... Egentligen hade jag styrelsemöte för gallerian nu på morgonen men jag har helt enkelt ställt in min medverkan. Jag tycker jag blivit mycket bättre på att begränsa mig och mina uppdrag. Blir så lätt engagerad och hela mitt liv snurrar ju runt butiken. Missförstå mig rätt jag verkligen älskar det men börjar så smått inse att orken tryter oftare och jag behöver hämta luft mellan varven. Är så pirrig över hur det nya sortimentet kommer att slå och om jag inte stannar upp och tar det lugnt så blir det lätt att ligga vaken på natten istället och fundera. Sista halvåret har slitit hårt på mig och jag måste medge att det varit slitsamt och hur tokigt det än låter så varvar jag bara upp mer istället för att ta vara på stilla stunder. Varningstecken nummer 1 är att jag får dåligt samvete om jag inte gör ngt alls och blir plockig och rastlös. Så jag är otroligt tacksam över att jag känner och ser tecknen och kan börja bromsa och jobba på beteendet. Men lätt är det inte, det ska gudarna veta. Sa ju att jag skulle ta lite bilder....ja jag hann ta två kort. Det var full pelle hela dagen och jag la in varor och målade och sprayade och servade kunder i 150 knyck. Efter sitt jobb kom maken och fixade det sista på nya väggen och idag kan nog tjejerna börja ställa fram lite varor.
Efter jobbet for vi till äldsta flickan och hennes familj och pojkarna var som vanligt sötast i världen. My och Milou och lilla Louie följde också med och man kunde verkligen se att Milou älskar att umgås med sina kusiner. Vågade inte pussa och gosa riktigt med Louie för jag har fortfarande lite krax i bröstet. När vi kom hem så fylldes jag av den underbara känslan av hur fina ungar vi har och så ini bängen mycket vi älskar dem. De är riktiga vitaminpiller <3 Men det händer mer grejer idag....en mattläggare skall komma och ge oss ett pris idag och nu jädrar i min lillla låda har bollen satts i rullning. Vi har nu efter ett års vånda tagit tag i detta och det känns gruvsamt. Vi hade hit en kille från försäkringsbolaget som sa att räkna med 2-3 månaders torkning och buller från en avfuktare. Vi visste ju att detta låg på vår todolista men vi har verkligen skjutit det framför oss. Dels över allt bök med att vara utan badrum och dels det faktum att vi inte hittar ngn duktig mattläggare. Jag vill ju inte ha kakel som de flesta andra verkar föredra, utan jag vill ha matta och hitta duktiga mattläggare är inte lätt. Men nu har vi forskat och enligt ryktet funnit den bästa hahaha. Han i sin tur har massor av jobb och nu hoppas jag att vi "ryms" i hans kalender hahahah. Men som sagt först blir det rivning och torkning .... Men nu mina vänner kommer jag att söka upp Barbados på spotify och spela järnet. Älskar att städa till dansbandsmusik och Barbados är en favvo. Sköt om er och simma lugnt Ha de .)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela