myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

När det är lördag då....

Publicerad 2017-02-04 07:26:35 i Allmänt,

När det är lördag så är det tystare ute än en vardag: Det märks när man går ut och hämtar tidningen att det är tystare än på vardagarna då man hör trafik och att det liksom är ett täcke av olika ljud. När det är lördag så får man godis: Om man inte ätit upp allt på fredagskvällen och det är slut i påsen... När det är lördag så har många ont i huvudet: De flesta för att de varit ute och slirat och intagit alkoholhaltiga drycker. När det är lördag då är de flesta lediga: Om de inte arbetar i ett serviceyrke. Omsorg, brandkår handel osv.
Jag jobbar idag och har en del att göra hahahah. Ja pyssel förstås och en massa inspirerande grejer som jag tänkt prova på. Hoppas att maken är lika taggad som jag hahaah. Det brukar finnas möjlighet att småpyssla lite mellan kunderna och det är ju alltid trevligt. Tänkte prova på att göra vimplar med pärlor....jag har en massa pärlor som kan komma till användning i detta skojsiga projekt. Har börjat göra rosor av crepepapper och dessa har jag tänkt skapa ngt av också. Sen så tänkte jag ge mig på Brushlettering, som verkar mycket lättare än kalligrafi för det suger jag på.
Med kalligrafi skall man hålla handen stilla och liksom glida upp och ner på papperet och jag får aldrig så mycket spattanfall i handen som då och det ser inte klokt ut. Med brushlettering är tekniken mer som en vals. Där spattigheten kan vara till hjälp. Vi säljer ganska mycket av träningsböckerna och jag har beställt hem mer svarta pennor och jag hoppas att de kommer snart. Apropå beställa så beställde jag från wish igår men bara lite....ett telefonfodral med börs, ett par örhängen och paljettbroderi. Egentligen kikade jag efter duschdraperi för jag sett att man kunde göra häftiga tavlor av dem men det var så gud förbaskat många att jag kunde inte välja. Paljettbroderi??? måste väl vara optimalt för mig? broderar gör jag ju som bekant och alla vet väl att jag gillar glitter?? Säkert oerhört smaklöst resultat och ngt jag aldrig kommer att sätta upp men jag kommer nog att njuta av att sitta och pilla med det. Igår efter jobbet så hämtade maken mig och jag blev rätt snopen när jag gick och skulle kissa....ehhh hål i väggen. Skulle bara kika lite sa maken som inte hade kunnat låta bli att banka bort kakel och vägg så nu såg man reglarna!!!??!!. Så nu har han inköpt bättre verktyg , mask och glasögon och jag börjar smått hålla andan av inre stress. Jag är djup tacksam över att han är händig och medveten om att det måstes göras men jag gruvar.....tänker på allt jädrarns damm överallt. På att det är nog sista duschen på länge som jag gör här hemma. Att jag inte tömt badrummet än...suck. Måste börja skapa en målbild på ett fräscht badrum, så kanske det känns bättre. Men varför säljs inte sådana i färdiga satser. Man lyfter ut ett sunkigt badrum och tjoff ställer dit ett annat. Jag har i alla fall inköpt tvättlappar för tvagning. Låter säkert tokigt i ungdomars öron men när jag var barn så tvättade man sig ofta med tvättlappar istället för bad och dusch. Vi hade naturligtvis badkar men jag minns inte att det duschades och badades så mycket där?? utan det var tvättlapp som gällde. Ibland var det riktigt blött på golvet av allt slabbande och mamma var inte så nöjd. Därför hängde alltid en skurtrasa på en hink på toan så man skulle torka upp efter sig.
Sen minns jag att det stod skurpulver och en förpackning såpa på badkarskanten och om jag inte minns fel så var det renar på den gula såpförpackningen.....jag goooglade och fann. Men jag minns att det var i en sorts pappersburk????
Ja jisses så melankoliskt och nostalgiskt det blev men ganska små trevligt såhär på en lördagsmorgon. Nu skall tant gå och duscha och förbereda packningen....av pärlorna så jag kan pyssla hahaah Ha de:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela