myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Godmorgon nu är det snart schlutt...

Publicerad 2017-01-26 08:35:10 i Allmänt,

Ja nu närmar sig arbetsveckan slutet för många som inte arbetar helg. Jag är ledig i helgen och det känns så skönt att det går inte att beskriva med ord. Så jag tänkte att efter detta blogginlägg så kommer jag att utföra en liten dans!!! Det som är mindre roligt är att jag har ont i halsen....känns som om jag druckit småspik. Kände det redan igår och låtsades inte om det och förträngde min onda hals. Men det är helt okey om det stannar med detta. Jag har ju gjort mitt sjuka just innan jul så jag har bidragit med sjukdom enligt mitt sätt att se det. På butiken har det hänt grejer och jisses annåda vad vi flyttat och ändrat och jag tror det kommer att bli bra.
Hit har vi nu flyttat en massa pärlor och det blev bra. Igår så tömdes flera gavlar och även konstväggen fick en remover. Åh så spännande det kommer att bli och redan till veckan borde lådor ramla in med grunkor och grejs. Vi skall bygga en träplanksvägg och den skall laseras och spjut (sådant man hänger grejer på) skall spraymålas. I tisdags när jag jobbade plockade jag ner lite grejer och planscher med passapå priser och dessa fäster vi ofta med häftmassa. Tog ut tuggummit för att dricka lite kaffe och sedan tog jag det i munnen igen......ehhh det var häftmassa. Håll med om att det är lätt att ta fel?
Förra veckan slängde jag in små vaddkulor i munnen i tron att det var nötter jag hade i handen??!!! Ja jag är en äkta blondin hahahaah My och Louie var in som hastigast igår och vi fick titta ner i vagnen och se det lilla människokrypet kära värld så liten och go människa. Jag som hade ont i halsen höll mig vid sidan om trots att man ville kasta sig över honom. Jag fokuserade på vagnen istället . vilken lättstyrd vagn och man kunde vända på en ettöring. Allvarligt talat så var den rolig att köra hahahaha. Efter bokföringsarbete igår så for jag och handlade och när jag kom hem så gjorde jag en massa pajer att ha till lunch på jobbet. Kände mig riktigt duktig och planerande haahahh På kvällen började jag med att försöka mig på att pärla en luftballong. Jag har ju gjort en kisse till Milou så nu tänkte jag mig en luftballong till Louie. De är gjorda så att man sätter dem runt lysknappen och jag tycker det blev så sött.
Hann dock inte så långt innan maken ropade och det var dags att se lite av våra serier. Vi tog tre avsnitt från våra favvoserier. Homeland, Blacklist och Outsiders. Men jag orkade inte se sista avsnittet klart innan John Blund tog hem mig. Så jag får fråga maken när han vaknar hur det gick.... Idag så skall jag till banken innan jobbet och ikväll så stänger jag och imorgon är det dagspass. Skall förbereda för pokemonpysslet som gallerian har i helgen och träffa dem som skall jobba så de vet vad de skall göra. Först var det tänkt att jag skulle jobba i söndags ute i gallerian men jag ändrade mig och inser att jag behöver ledighet mer än ngt annat. Det är den tiden att det är hög tid att gå igenom budgeten 2017 med revisorn så det skall jag förbereda samt att börja fnula på hur mycket personal som behövs till sommaren. Göra budget i butik är ingel lätt sak skall jag berätta då man aldrig vet hur det går. Det finns inga förväntade siffror som många andra branscher. Det beror på antal varor som lanseras och hur mycket kunder det kommer. Sen är ju alltid hösten bättre än våren så vårens budget brukar se eländig ut och revisorns hår grånar alltid lite efter de träffarna hahaahha. För övrigt är allt som vanligt här hemma och skönt är väl det. Kisse mår bra och har nu förlåtit oss för vi klipp honom....ja vi har verkligen skalat ner honom och med hans hårmängder så ser han ut som han gått igenom en skördetröska. Stackars kisse vad de andra kissarna skall skratta åt honom. Men det är det eller tovor från helvetet och rakning som erbjuds istället. Orsaken till hans besvärliga hår är att han är en korsning av norsk skogskatt och en alldeles vanlig bondkatt. Det blir som lager av olika sorts hår som inte tar sig igenom nästa lager och tovar ihop sig istället. Han har så mjuk underull att det blir som en fleecepläd under hans jätteman. Sen så är det värre under de perioder han inte vill vara ute. Han gillar ju inte snö, regn och blåst så han har ju knappt stuckit ut nosen. Sammanlagt är han ute i 3 minuter på hela dagen. Går ut och skrynklar ihop nosen och konstaterar att det blåser och vill gå in igen...Samma visa varje gång och ibland så bli jag skitless på honom. För vissa dagar vill han prova gå ut var tionde minut..... Nä nu skall jag gå och tvaga mig och förbereda mig inför dagens jobb. Så hopp ini duschen... Ha de :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela