myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

En ny dag

Publicerad 2020-04-21 07:26:05 i Allmänt,

Så skönt nu är jag på väg upp igen. Hela gårdagen så kom det tårar och sorg i omgångar och kunde inte tänka klart. Skulle börja packa lite saker jag sålt på tradera, men det blev fel. Trodde alla auktioner var klar, så jag packade och gjorde klart.....men vips så hade köparen fler saker på listan som jag inte packat. Till slut gav jag upp och M kommer idag och hjälper mig. Tack gode gud för henne <3 Tror jag har börjat utveckla manligt tänkande hahha Istället för hur jag alltid fungerat förr. Kunde göra flera saker samtidigt och tänka på flera saker och liksom snabbt komma fram till saker och ting. Ehhh...nu går det mesta sakta och tankarna liksom blir svåra att ta fatt ibland. Är som om jag inte orkar tänka hela vägen. Måste liksom tänka klart på en sak, innan jag går på nästa tanke. Låter kanske konstigt och svårt att förklara. Det har gått bra att sälja på tradera, vilket jag är superglad över. Nu ska jag faktiskt eller rättare sagt köpa mig ett par leggins. De två som jag i princip bor i är nu så trasiga att de är bortom räddning. Sen så har jag beställt en ring!!! Ja det kanske inte är det fiffigaste eller särskilt ansvarsfullt. Måste ju spara slantar. Men nu gjorde jag det i alla fall.
När Dan gick bort så bad jag begravningsbyrån att ta hans fingeravtryck. Det skickade de till ett företag som gör en gravyr på en ring, med fingeravtrycket. Det är av en speciell anledning som jag vill ha den. Dan var den romantiska av oss, han uppvaktade och skapade mys. Han dukade och tände ljus och köpte blommor och jag var aldrig ens i närheten av hans handlingar. Jag är(var) mer en symbolromantiker och verbal romantik hahaha .Jag sa varje dag hur mycket jag älskade honom och vilken bra person han var. Stärkte och uppmuntrade honom och med ord fick honom att tro mer på sig själv. Hursom så vilja jag att vi skulle förnya våra löften, jätteromantiskt tyckte jag. Men Dan fattade aldrig grejen...Inget kommer ju att förändras sa han. Han tyckte att det liksom var så onödigt och rent fånigt. Efter år av tjat, så sa han att när vi varit ihop i 25 år eller när jag går i pension, kunde han tänka sig det. Därmed nöjde jag mig och nu den 29/4 är det 25 år. Jag kommer att förnya mina löften till Dan. När han har urnsatts så ska jag banne mig dit och då ska vi fira vår kärlek. Kanske kan hälla lite whiskey över gräsplätten hahha. Det känns bra att stå lite stadigare på jorden än igår, då det mesta var tungt och suddigt, och deppigt. När jag var ute med Märta så hörde jag småfåglarna och det var så härligt. Solen lyser och den här dagen kommer att bli bra. I afton kommer Dans barn, känns konstigt att säga Dans barn....de är ju lite mina också. De ska titta igenom förrådet på alla saker som var Dans, det är ju mest verktyg och skruvar. Men behöver plats och vill fara på återvinningen med det som inte de vill ha. har också fattat ett annat beslut som både var tungt och samtidigt det enda. Uppe i stugan så har vi en bubbelpool, som jag ska erbjuda barnen att slåss om. Det är av flera anledningar, men mest beroende på att den tillhör nu en annan tid. Jag kommer inte att använda den själv. Där har vi suttit och myst, druckit ett glas vin och bara tittat upp i skyn och sagt - Va vi har det bra <3 Dan använde det mycket mer än jag. Jag avskyr ju att frysa och även om det var varmt i badet så gillade jag inte att kliva upp och det var kallt. han brydde sig inte utan badade i blåst och kalla dagar. Sen så kostar det att ha igång det och det är en ekonomiskt fråga för mig nu. Sen det många inte tänker på är att man måste sköta om en pool så den är fräsch. Dan tog hand om det och kollade med teststickor och olika flaskor för speciella faktorer skulle användas. Idag skall jag vara hundvakt åt grannens hund. En jättefin Labradoodle vid namn Sigge. Undrar vad kisse kommer att tycka om det. Ska även skriva om mitt personliga brev till arbetsökning och fixa lite papper. Igår så ringde Dans "äldsta" vänner för att kolla hur läget är. Igår var det en skitdag och jag sa det också. Kunde liksom inte hålla inne allt. Dans vänner är så gulliga och hör av sig då och då. Det slår mig att jag egentligen inte har några egna vänner...har aldrig haft det behovet eller varit särkilt bra på det. Fast ngr har det funnits genom åren i olika perioder. Men på ngt vis så var Dan min bästaste vän och behövde ingen annan. Jag kunde pladdra med honom om allt stort och smått. Han var duktig på att låtsas lyssna och sa mmm lite här och där. Men inte ett dugg stannade kvar i huvudet utan rann bara ut. Det innebar att då jag även informerade om ngt viktigt så kunde det också rinna ut. Det har du aldrig sagt brukade han säga!!!! Men eftersom jag var en pratkvarn så försvann väl det i bruset hhahaa. Till Dan: God morgon älskling idag är det sol ute och jag tror att vi kan säga att det är vår. Antagligen så får vi väl ngt bakslag men nu tror jag den i alla fall är här. Jag behöver det så mycket. När jag inte kan känna din varma hand så får jag använda mig av solens strålar. Saknar dig så mycket älskling så mycket att det gör ont. Igår så frågade en god vän hur orkar du, har du ngt stöd? Svaret är nej fast jag kan nog säga att du ger mig lite stöd. Jag brukar tänka hur skulle Dan gjort? Tack för det älsklingen. Nu ska jag försöka sluta röka och då kommer jag att behöva dig. Försök att tränga dig igenom och gå bredvid. Har inte bestämt dag än men snart. Usch så jag gruvar. Du måste nog hjälpa mig en hel del. Älskar dig mitt lilla troll <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela