myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Grattis till "oss"

Publicerad 2020-04-29 18:42:28 i Allmänt,

Grattis till mig och Dan som firar 25 år idag. Det känns mycket bättre än jag fruktade. Jag hade planerat äta ngt extra gott idag och fira att jag fick den finaste <3 När jag funderade på vad jag då skulle äta fanns det bara en rätt som kändes som den som skulle passa. Om Dan hade levt så hade han grillat och bränt mina köttbitar precis som jag vill ha dem. Till det sallad, sparris och terriner. Antagligen skulle han hällt upp ett glas vin och serverat mig. Tänt ljus och vi skulle ha spelat "vår sång" 25 minutes av Michaels learns to rock. Så nu spelas den sången i bakgrunden och jag sitter och skålar med hans fotografi med ett glas vin i handen. Middagen var bra och var den samma som den sista middagen vi åt tillsammans, risgrynsgröt. Det var det enda som Dan kunde få i sig den sista veckan. Gråter stilla men mer av sorgen av vad som aldrig mer blir. Blandad av tacksamhet över den tid vi fick och vad bra vi hade det. Var så rädd att ramla ner i det stor mörka hålet eller drabbas av en storm av sorg. Men hela dagen har varit stillsam nästan lite eftertänksamt och stillsamma tankar. Imorgon åker jag till stugan med ett lass av de grejer som jag antar att jag behöver en tid framåt, plus blommor och allt som jag inte vill förvara i förrådet, medan jag ska bo i stugan. Har packat det mesta i bilen och åker imorgon förmiddag. Har lämnat in min pappas deklaration och varit och köpt garn och handlat mat för ngr dagar. Nu ska jag spela vår låt igen och sakta dansa här i köket, precis som vi brukade göra. Till Dan: Tack älskling för de här åren och all kärlek du gav. Jag älskar dig ända till månen och tillbaka. När du låg på sjukhuset och var ytligt medvetslös så sa jag - Älskling visst vet du att jag älskar dig? Då nickade du och mitt hjärta hoppade av glädje. Det var den enda gången vi "pratade" under tiden på sjukhuset. Tack älsklingen. Trots att jag nu gråter så finns det en känsla som säger mig att jag älskat och blivit älskad och det känns så fint. Nu dansar vi älskling, för oss och för det som varit.<3<3<3.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela