myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Idag bär det i alla fall iväg

Publicerad 2020-04-30 07:30:38 i Allmänt,

Nu ska jag om ngn timme bege mig till stugan. Packade redan igår det mesta i bilen så nu är det kyl och frysvaror och kattlådan och lite sådant som är kvar. Har en ganska stor bil men skulle ändå inte säga att den är rymlig. Man får mer packa på höjden så att säga. Apropå frys så gruvar jag mig lite grann....För i frysen ligger ju gammelkisse. Valde att ta hem honom då det kostade för mycket att kremera honom. Så nu ligger han längst ner i frysen och jag kan ju inte lämna honom där åt sitt öde. Speciellt när jag skall låna ut lägenheten så kanske de inte skulle uppskatta att ha en död gammal katt i frysen. Men det som oroar mig är att han kanske inte ryms i frysen i stugan!!!! Vi har ju större frysar i vår gemensamma stuga, men de är ju inte påslagna än. Jag har ju inget annat val än ta med och hålla tummarna. Det är ju länge kvar tills tjälen gått ur jorden så att gräva en gravplats är ju inte att tänka på än ett tag. Men om jag ska vara ärlig så skulle jag kunna behålla honom i frysen hahaha. Känns bra att han liksom "hänger" kvar med mig. Det är samma känsla runt Dans urna, jag skulle vilja ha den här hemma, men det är förbjudet här i Sverige. Men får nöja mig med att sedan få en plats där han kommer att finnas. Vet inte hur det kommer att fungera att skriva här uppe i stugan. Skulle tro att det blir flera korta inlägg, då det ibland bara försvinner när jag skriver på telefonen. Att skriva har kommit att bli viktigt även om det varken är intressant eller särskilt glatt för ngn annan. Men bloggen har kommit att bli en dagbok nästan som en vän. Ibland den enda jag "pratar" med på dagarna. Det är fortfarande för kallt ute för att tvätta bilen. Köra den i biltvätt känns dyrt och lite läskigt då jag aldrig gjort det själv. Dessutom sitter takräcken på och jag har för mig att Dan sa att de skulle bort först. Han skulle nog skälla på mig om han såg hur skitig bilen är hahaah. Men jag ska så fort jag kan tvätta den och sen be ngn att hjälpa mig med takräckena och följa mig till en maskintvätt så att jag lär mig. På radion så pratar de om att många som inte varit till ngn frisör på länge pga coronan som härjar och som nu behöver keps eller hårklämmor. Jag ler åt dem som har så fjuttiga små vardagsproblem. Jag har ingen frisyr utan bara låter håret leva som det vill på huvudet. Det är rufsigt och slitet och torrt och eländigt och jag bara konstaterar det och sätter upp det i en svans. Tror inte att jag vill göra ngt åt det heller?? bara liksom växa på. Idag lyser solen men det är kallt i luften och skall så vara ett tag. Är i alla fall glad över solen, den är så underbart upplyftande när man känner sig låg. Jag tillhör dem som kan bli trött och lite låg på våren, samtidigt som glädjen börjar spira åt att värmen kommer och man ser solen. Mycket underlig kombo men nu är det mer jämdjävligt hahahaah Till Dan: God morgon lillhjärtat idag far jag till vårt paradis och lugnet och friden. Hoppas att jag kan känna den nu i sommar. Bilen är fullpackat och jag minns hur du brukade sucka över allt jag brukar vilja ha med mig upp. Nu är det mycket mer än vanligt så du hade nog svurit småspik över min packteknik. >Jag har packat ner ditt fotografi så jag har ngn att prata med hahha. Lilltrollet mitt så jag saknar dig på alla sätt och vis. Ditt muttrande och gubbmummlande när något inte var till belåtenhet. Jag skällde på dig och sa nu skärper du till dig med ditt gubbmummel, hahahha. Nu har jag i och för sig lillkisse att skälla på. Men jag saknar t om våra gnabb och tjafs. Älskar dig till månen och tillbaka

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela