myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Nej jag har inte blivit tokig....

Publicerad 2020-04-12 08:46:23 i Allmänt,

Igår morse så skrev jag ett inlägg om allt möjligt...på telefonen. Men när jag skulle infoga en bild så försvann allt!!! Inte alls särskilt förvånande, då jag inte är så tekniskt begåvad. Saker som fjärrkontroller och telefongrejer och allt sådant är rena grekiskan. Jag kan behärska matberedaren, perkulatorn och diskmaskinen, men sen tar det stopp. Att ändra gradantal och sådant på tvättmaskin är ngt som kräver stor kraft av mina små grå hjärnceller. Det värsta är att jag är så ointresserad att om jag får instruktion om hur man gör så försvinner det på en gång. Dan försökte knappt visa och lära mig de sista åren, för det var som att prata med en teflonpanna,det bara försvann. Kom hem igår afton för jag är ju bjuden på påskmiddag idag kl 12. Ordet påskmiddag borde ju ha varit en ledtråd??? Hursom så hade jag sagt ja till att fixa en sallad att ta med. Insåg då att jag måste nog åka hem dagen innan så jag hann köpa sallad och fixa det. Att hinna stänga stugan, köra hem och fara på affären och duscha och sådant till kl 12 kändes stressigt. Så jag for hem tidigt igår och var hemma redan vid 12 tiden, packade upp och såg att tvättstugan var ledig och sedan handla och sådant. Kände att ngt var fel direkt, men var upptagen med sådant plock som jag alltid gör. Hade bra dagar uppe i stugan, visst kom tårar ibland men var aldrig djupt ner utan mer utav minnen som ploppade upp och sådant som jag tänkte att det måste jag fixa. Typ kratta,ta bort kvistar, och sådant vårfix som Dan alltid gjorde. Han älskade att dona med sådant, vilket jag inte gjorde hahahaha. Kände mig mindre ensam också, på något vis. Hade det så bra som jag bara kunde ha. Vädret var ömsom vin ömsom vatten, ja precis som aprilvädret kan vara. Sol och snö och blåst i varvad kompott. Lite kul för att vi brukade ju åka upp över helgerna och det brukade ofta vara skitväder på fredag, lördag för att på söndagen när vi skulle hem kunde solen minsann lysa som aldrig förr hahaha. Nåja nu kom jag hem och packade ur och fick en trött känsla på en gång. Kändes tungt att andas här och liksom en instängd känsla. Jag öppnade dörren och satte djuren i koppel så jag kunde ha dörren öppen och vädra. Satt ute på altanen och öppnade en påskpresent av dottern. Så fin...ska visa
Blev så glad <3<3<3 Direkt jag kom in och speciellt i vardagsrummet så kändes det direkt. Den där tunga känslan som det varit stängt länge och lågt i tak och ja bara konstigt. Fick känslan av att det här är inte min sorg eller att jag inbillar mig. Då kom jag ihåg filmer och sådant om att man kunde rena sitt hem från dålig energi!! Detta är ett område jag inte är så bekant med hahaha. Nåja jag googlade och där stod det att sjukdom ,smärta och sådant kunde "fastna" som dålig energi i hemmet. Tänkte att om jag tror på ett liv på andra sidan så kanske inte detta är fel heller. Försökte tänka bort det och liksom fortsatte med mitt. Men känslan förvann inte, speciellt inte i vardagsrummet. Kök och sovrum kändes okey, men inte i vardagsrummet. Så jag satte mig där och tänkte på vad det kunde vara. Tog i princip 3 sekunder så kom känslan av tyngd, minnen från kvällen Dan blev dålig. Min reaktion som gett mig skuldkänslor. Jag blev chockad och liksom bara satt, där när Dan såg på mig med rädsla i ögonen. Han höll på att dö sa sköterskan som var där. Jag fattade ingenting....så min reaktion plågade mig tills jag "förlät" mig själv. Där i rummet satt Dan på nätterna med sin ångest och smärta. Han upplevde att rummet var mörkt och ville ha på alla lampor. Det var mörkt i hörnen sa han. Där satt han och hade ont och var säkert så ledsen och rädd. Det är den energin som finns därinne som "minnen" Ja det låter säkert som rena stolligheterna men det måste vara så. Så nu måste jag "rena" rummet. Googlade och läste på och idag ska jag börja städa och göra i ordning för rening hahah. Man ska använda sig av vit salvia och liksom tända på den och med röken som man viftar med så renas rummet. Kommer säkert att känna mig hur dum som helst, när jag gör det. Om det spelar roll har jag ingen aning men jag ska försöka "ta till mig ceremonin" och tro på det. Man ska ha en fjäder att vifta med, och en sådan hittade jag igår ute, inte är den stor men ska nog kunna viftas med. Så på tisdag så skall jag inköpa lite "rätt" salvia och sen skall jag vifta som aldrig förr. Nåja nu tillbaka till det jag började skriva om...påskmiddagen kl 12....idag så inser jag att det är inte klockan tolv utan att det är den 12:e idag och det var vad jag mindes....läste inbjudan igen och middagen är kl 17. Till Dan: Jisses vad du skulle ha skrattat åt mina googlingar och min ide om energier och viftande av rök. Du skulle ha retat mig för evigt. Så fort ngt var fel så skulle du sagt: Du kanske skulle vifta lite rök..... Men du skulle ha hjälp till ändå, du gillade mina ideer och upptåg, i alla fall de flesta hahaha. Du sa att jag fick dig att känna dig levande. Men älskling så konstigt...så som jag älskade dig och nu är du död!!! Men om jag fick dig att känna dig levande så var det du som gav mig liv. Mitt liv just nu är inget att skryta om. Men jag lever och där är jag just nu. Att känna att jag har ett liv, känns fortfarande som långt borta. Så som jag saknar dig älsklingen <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela