myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

På en punkt verkar det var likadant som förr...

Publicerad 2020-04-19 09:36:28 i Allmänt,

Tänkte att jag skulle börja packa ihop lite.....lite. Nu är det kaosartat och jag har i princip varit och börjat överallt...….Men på ngt sätt så känns det tryggt, även om det ser inte klokt ut som om jag är i värsta flytten. Skräp,påsar, kartonger och krukor,verktyg,skor och böcker. Jag som trodde mig ha lite grejer kvar!!.Hittade säkert ett tiotals olika hudlotioner! eh till saken hör att jag i princip aldrig använder det. Målarburkar som torkat och några som skvalpar. Blir en vända till återvinningen har jag förstått. Det som jag fruktat för var att packa ner Dans kläder, men å andra sidan så insåg jag att jag packade ner mina också. Så det gick hyfsat och jag kommer att hänga upp dem igen <3. Åtmistone skjortorna. Har docj packat ner hans strumpor och kalsonger och dem kommer jag nog att slänga. Hittade ett par glansiga sidenkalsonger som jag köpt åt honom för 25 år sedan,längst ner i hans låda. Han gillade dem minns jag och hade alltid dem när han skulle på fest hahaha. Lillgubben min. Konstigt nog så var det ett oväntat fynd som fick mig att börja gråta. Hittade mina målarkläder!! Ett par leggings och en lila skjorta som jag hade när vi skulle göra ngt som kladdade. Det slog mig att vi aldrig mer skulle göra ngt projekt tillsammans. Vi ska aldrig mer planera och fixa och skratta tillsammans. Det gör så förtvivlat ont. Sitter här i sovrummet nu och skriver och tårarna rinner. Barnbarnet M är här och hon leker i köket och jag vill inte visa henne hur ledsen jag är. Jag försöker hålla ihop. Men hela kroppen skakar och det gör ont av att hålla ihop. Men jag kommer att klara av det. Blev bara så överraskad av alla känslor och förtvivlan som kom. Måste nog skriva av mig mer sedan. Nu skall jag försöka hålla ihop och gå och leka med henne en stund. Svärsonen kommer att komma hit med en skrinda så jag kan packa och få iväg till förrådet. Skulle jag bära allt så skulle jag väl bli klar imorgon. Till Dan: Tänk om du kunde höra mig och komma när jag ropar. Jag vill att du kommer tillbaka Hela jag vill. Men i samma stund som skriket kommer i halsen så stoppas det av att jag vet att du inte kan. Saknar dig så fruktansvärt älskling <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela