myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Vacker morgon

Publicerad 2020-04-09 06:53:41 i Allmänt,

Det är tidig morgon i stugan och solen lyser och det är 1 grad kallt. Tog en sömntablett igår och har sovit som en stock. Det känns skönt att vara här och det finns så många fina minnen här i stugan. Skriver på telefonen nu och det känns ovant. Men på vägen hit så rann tårarna,då jag minns alla de gånger vi kört till stugan. Kunde minnas förväntan om en skön helg kändes, Dans glädje när vi kom fram och han tog en "stugöl" Hur han gick som en patron och inspekterade området haha. Som han älskade stugan.... Det hade tinat mycket här oxå. Men vi har ett uppförslut till stugan och där var det isgata.så jag stannade därnere. Det är bara ca 30 meter så det gick ju bra att bära mitt bagage. Packar alltid mer än det jag behöver. På vintern har vi inga livsmedel här. Så då packar jag för alla eventualiteter,och jag packar för två. Men det sitter väl i ryggmärgen. Så var det många år efter att barnen flyttat hemifrån. Dan höll på bli tokig på mig ibland. -vi är 2 Ingalill inte 8 stycken. Till slut köpte jag mindre pannor,då gick det bättre hahaha. Tittar ut genom fönstret och tänker på att Dan gillade att sitta här och dricka morgonkaffet och lösa ett korsord. Jag ser ut och tänker: nu älskling ser jag samma utsikt över sjön som du såg. Då känner jag mig nära honom. Tårarna rinner och jag saknar honom. Jag vill inte sälja stugan. Känns som ett svek på ngt vis. Men hur ska jag ekonomiskt klara det? Kan inte tänka på det nu,det går i te att tänka på det. Det är en fantastisk sak med stugan? Går som inte att grubbla här, det är så vackra vyer och det sprider sig ett lugn och man blir lätt "avbruten" i dystra tankar av ngn liten fågel. Eller solens blänk i sjön. Idag ska jag bara göra ingenting (som vanligt) men jag ska gå ut och krama ett träd i alla fall. Ska jag prova att lägga ut tatueringen. Den var då helt ny och skyddad med plast. Ska prova om jag kan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela