myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Vaknade av en dröm

Publicerad 2020-04-26 07:57:01 i Allmänt,

Jag har ju packat och grejat de senaste dagarna och då även Dans grejer som ingen av barnen ville ha. Det var bland annat skrivböcker, sådana som man skall lära sig olika skrivstilar. Han hade flera olika men kalligrafi ville han verkligen kunna. Igår så skulle jag söka ngt som jag packat ner och var i förrådet och sökte. Hittade den kartongen med alla hans sådana böcker och pennorna och log. Hittade inte vad jag sökte så jag måste ut idag igen hahaha. Nu när jag vaknade så var det med ett ryck....ehhh va! jag drömde ju om Dan!!! Steg upp och verkligen försökte komma ihåg allt. Men tog snabbt på mig kläder och gick på kisspromenad med Märta och försökte komma ihåg hela drömmen. Så här minns jag den i det stora hela. Jag och Dan åker i en typ av större bil och Dan kör. Jag sover i passagerarsätet. Vi har varit typ till fjällen och hämtat ngt för känslan är att bilen är full av grejer. Vaknar i drömmen av att bilen stannat och vi är på en mack och Dan har gått in i macken. Ser att han kommer ut och har köpte en strut och ngt annat som jag vet att han tycker om. Tyckte det var konstigt att han inte köpte ngt till mig och blev lite stött. Men tänkte att han trodde kanske att jag behövde sova och ville inte väcka mig. Men somnade om med tanken att det var konstigt att han inte frågade om jag ville ha något?? Nästa sekvens av drömmen var att vi skulle uppvakta S , tror hon fyllde år eller liknande och att jag fortfarande kände mig lite nyvaken. Såg inte till Dan men pratade med alla där och tänkte att han kommer väl snart. Då säger hans son. Pappa skickade det här och räckte fram ett hoprullat papper, han kan inte komma nu, men kanske imorgon när han fått lite ordning.Jag var hur förvirrad som helst...fått i ordning vad då? Kanske det vi hämtade? aha det var kanske grejerna i bilen minns jag att jag tänkte. Men vad var det för rulle han skickat? Han är ju död kom jag på och tittade på alla och täckte att har de blivit alldeles konstiga, Han kan väl inte skicka något? De rullade ut papperet och det var ett grattisbrev till S skrivit med lite spretig kalligrafistil från Dan!!! Åh tänkte jag han hann skriva ett brev i kalligrafistil, innan han dog. Blev så glad att han hann göra det. Men tyckte fortfarande att det var konstigt som de pratade och sa lite frågande, Vet ni var Dan är? De tittade på mig medlidsamt och sa - Ja men har du glömt att han flyttat? Han bor ju själv nu, ni har separerat. Min reaktion var: Vaaa!!! är han inte död? lever han men åh så skönt. Trodde ju att han var död. Då är det därför jag packat och känt mig ledsen. Blev så lättad och sen minns jag känslan av att jag var ledsenglad. Han levde men vi hade separerat. Vi kunde i alla fall bli vänner. Han lever. Då vaknade jag och var alldeles vimsig. Så härlig dröm och inte ett dugg sorglig. Kommer nog att finnas i huvudet den här drömmen och fara runt i dag hahahaha Gårdagen blev riktigt bra och trots att det var lite kallt så spolade jag av bägge altanerna och putsade fönster och rengjorde persienner i 2 av fönstren. Har lånat en fönstertvätt av dottern och den är så bra. Fullkomligt älskar den för jag har aldrig lyckats putsa fönster utan att det blir flammigt. Bar ut lite mer grejer i förrådet och höll mig sysselsatt till aftonen. Var en bra dag igår och kände mig hoppfull att jag kommer att klara mig ur denna mörka och hemska filt jag hamnar under ibland. Kommer nog alltid att sakna och bära på en sorg över allt som inte blev och en längtan. Men om dagarna blir som igår, korta minnen och tankar som ploppar upp utan att man "faller" utan mer kanske fäller en tår. Att jag kan utföra en massa handlingar och inte tänka på förlust och sorg och saknad. Utan vara i stunden och koncentrera mig på det jag gör. Behöver vila från känslor och tankar och hushålla med energin. Idag så kommer en kompis till sonen och skall hjälpa mig att byta däck <3 så skönt. Sen har jag sålt klösträdet för kisse är aldrig där!!! och köparen kommer nu på förmiddagen. Måste även ut i förrådet och hitta igen det jag sökte igår hahaha. Ska ge mig på lite av de kläder som jag skall ta med mig nu till stugan och packa ner de mer somriga kläderna. Ska tänka att det här blir en bra dag. Till Dan: Mitt hjärtegull, har drömt om dig inatt och det var härlig känsla. Såg dig aldrig riktigt men du var där var där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela