myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Dan skulle ha blivit stolt

Publicerad 2020-08-09 08:41:38 i Allmänt,

Usch och huvvaligen. Vaknade och steg upp och vad möter mig nedanför en av fåtöljerna!!! En lik! Av en riktigt stor råtta...med stora framtänder och fet och död tack gode Gud för det. Sopade upp den och kände tyngden. Gammkissen bar ju in sina byten oxå och placerade dem framför Dan. Som gjorde stor grej av hur duktig han var. Jag skällde och förbannade istället, men å andra sidan fick jag inte heller några sådana "gåvor". Men gammkissen bar ju aldrig in sådana här stora....Usch. Ute på bron låg det ett annat lik,men det var en liten näbbmus. M sover fortfarande och jag har så tyst jag bara kan "sanerat" golvet. Måste ta hit mer engångshandskar,för nu är de slut här i stugan. Idag bär det iväg hemåt staden igen och jag hoppas att jag kommer hem i god tid. Hade varit bra om jag hann såga till det jag behöver för att hålla kisse innanför kattstängslet. Han har lärt sig att klättra upp i hörnen nu. Tar spjärn mot väggen och ilar ganska snabbt över nu. Så jag skall såga till och näta in så att han inte kan komma över. Trodde jag skulle ha lämpliga skruvar här i stugan men de är för korta. Så det måste fixas, men pratade med S och han hade så jag kunde få. Har en klump i magen över att fara hem till "verkligheten" igen, så jag skulle vilja fara så fort som möjligt. Hade jag varit själv,hade jag redan farit. Är ingen som kan dra ut och liksom slappna av om det är något som ska göras. Å andra sidan så kan jag skjuta upp allt möjligt till sista stund. Beror helt på vad det är. Ska jag jobba eftermiddag eller har något bestämt som skall göras ett viss klockslag,så får jag inget vettigt gjort, utan blir så rastlös. Men kan skjuta upp andra saker tills det brinner i knutarna, tex sådant som att anmäla till arbetsförmedlingen, vattna blommor, ringa samtal. Har verkligen en dubbelnatur i mig. Svårt att bestämma mig, vill oftast ha av bägge sorterna. Vill inte välja och utesluta. Åh andra sidan är jag spontan och impulsiv. Dan sa att det var som att leva med en virvelvind, han visste aldrig riktigt när det skulle börja snurra. Men han kom att gilla mina egenheter. Han sa : Jag har aldrig tråkigt eller känner att mitt liv är segt. Kanske därför han älskade när jag låg ner i hans knä och somnade hahaah. För vi kunde oxå ta det väldigt lugnt och mysa en hel dag. Se på en seriesäsong i sju timmar och bara bryta för kiss och mackpaus. Ligga och läsa och sova tätt ihop. Jag sa att vi är kanske de tråkigaste människorna i världen,för vi var så nöjda med varandras sällskap. Visst hade vi kul och trevligt tillsammans med andra, men älskade när vi kommit hem från något och Dan sa. Så skönt att vara hemma här med dig. Så fint vi hade det tillsammans, och att finna det med någon annan tycks mig omöjligt. Jag kommer aldrig att finna mig i att leva med någon som inte ger mig samma dom Dan gjorde. Det är inte heller rätt mot en annan person att bli jämförd. Dan trodde jag skulle hitta en ny karl efter en vecka hahaa. Knasbollen..och jag sa du är inte klok. Ibland blev jag sårad och arg när han sa att jag skulle gå vidare efter han dött. Men nu förstår jag...Jag skulle velat detsamma om det varit jag som skulle dött. Han hade så mycket värme och kärlek att trots att jag kan känna svartsjuka så skulle jag inte kunna förvägra en annan människa lyckan jag hade. Till Dan: Godmorgon älskling ser du att jag klippt gräset!!!?! Inte så noga som du gjorde,men hade nästan ingen bensin,så jag fick ta det viktigaste. Du var väldigt nöjd med klipparen som du köpte förra sommaren. Det förstår jag,men den är tung!!! Idag får jag hem,visst följer du med? Behöver dig hjärtat. Längtar efter dig och att få lukta på dig. Du sa att jag var som en hund som skulle lukta efter vad du gjort. Men jag älskade din doft. Som var som en blandning av bebis och något annat helt underbart. Älskar dig till månen och tillbaka

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela