myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

En sådan dag och vilken natt!!!!!

Publicerad 2020-08-13 08:32:42 i Allmänt,

Igår hade jag agendan ganska full. Städade på morgonen och när klockan var strax innan tio så for jag iväg till Avion och köpte lim och garn och även ull. Lilla M visade mig ett tovat litet "djur" som hon ville jag skulle göra. Såg jättegulligt ut men har ingen aning om jag fixar det. Nåja ingen stress utan får helt enkelt invänta lusten att prova. Sen handlade jag och städade upp i kylskåpet och såg att en del höll på att falla ur datum. Så började laga mat...blev tre rätter. Hade tvättid och det var i sista sekunden hahaha för alla underkläder var i princip slut. Fick ett meddelande från sonen att nu hade sambons vatten gått!!! i bilen!!! så nu skulle de åka in till förlossningen. Strax efter 4 kom S med familj och han hjälpte mig att skruva upp "pinnarna" till inhägnaden på baksidan. De åt middag och fikade som "tack" Så skönt att få hjälp med det där skruvandet hahaha Klockan 6 var det styrelsemöte och jag var sekreterare. Efter mötet började jag direkt "klamra" fast nätet på kattstaketet, men jäsickens vad ont jag fick i handen. Först var det ju knappt så jag såg var jag skulle klamra. Hade nog varit hjälpt av en stege istället för att stå på en kökstol hahaha. Sen får man ju trycka rätt hårt. Bestämde mig strax innan nio att nu skulle jag sluta för dagen och softa i soffan. Hade telefonen bredvid mig ifall några nyheter från sonen skulle komma. Hann sitta en stund så ringer dottern!!!! Mamma kom...det kommer en ambulans hit nu för L kan inte andas och M ligger och sover. Herrejösses...fort gick det ut till Yttersjö. Han var alldeles blek och hade svårt med andningen. De for iväg och kvar satt jag och kunde inte ens få igång tv...flera kontroller men fattade inte hur. De trodde att något satt i matstrupen eftersom han rapade och fick kräkreflexer. L som är autistisk var ju lindrigt sagt rädd och panikslagen när de skulle röntga honom och tre personer fick våldhålla honom. Lilla gubben så rädd han skulle vara. De blev inlagda och en läkare som satt i Australien skule titta på röntgenbilderna!!! Men det är nu en mammas intuition kommer....M runger mig och vill att jag går in i hans rum och ser om jag hittar något "annorlunda". L:s rummbestår av en madrass på golvet och ingenting annan förutom sängkläder. Han kan inte ha en säng, för då lägger han sig på golvet och inga intryck får det finnas för att han skall kunna slappna av. -Näää jag ser inget sa jag..vara en lång tråd på golvet.....antagligen från filten som låg där. Ja säger M där har vi det. Han har antagligen slitit en tråd från filten och tuggat i sig och det är den som ligger och irriterar i luft eller matstrupen. Han hade nu ätit lite välling och andades bra, men var orolig och rädd i miljön. De insåg att han skulle ju inte kunna sova där och kändes ju inte rätt att sitta fastspänd hela natten heller så de bad att få skriva ut sig från barnavdelningen och åka hem. Så vid 2 tiden satt jag ute på bron och väntade på att de skulle komma. Då plingar telefonen till och det står : Kommit!!! och sen en bild på mor och barn. Yes jag har blivit farmor igen....underbart. Men det blev dramatiskt det också för han fick navelsträngen runt halsen och de var på väg på akutsnitt, men hade lyckats med sugklocka få ut huvudet så att de kunde få bort navelsträngen. En alldeles för intensiv natt, men ett lyckligt slut. Så det blev drygt 2,5 timmes sömn innan kisse väckte mig. Men jag är så tacksam att det inte var något allvarligt fel för L och välkomnar mitt/vårt senaste barnbarn. I bilen hem så berättade jag för Dan att han blivit farfar och sa Grattis. Så glad han skulle blivit och som vi väntat på detta barnbarn. De berättade för oss att de var gravida, när Dan låg inne på sjukhuset i december och det var bara ngr veckor gången. Så glad han blev <3.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela