myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Ett litet skriv

Publicerad 2020-08-26 06:59:38 i Allmänt,

Jag vaknade tidigt idag och snabbt var kisse framför ansiktet och började slicka och slicka så jag inte skulle somna om hahha. Börjar inte förrän halv 8 idag, så då hinner jag skriva lite här. Igår när jag körde hem från jobbet så tänkte jag på hur Dan skulle varit nyfiken på bygget som sker härute i Röbäck. Han skulle nog tagit med sig Märta lite då och då och gått dit och spanat. Begriper inte själv hur det skall bli med alla nya vägar de bygger. Vägen leds om och det är trafiklots och det där hålet de bygger, fylls hela tiden med vatten. Tror att de kanske måste tänka om för de verkar komma alldeles för nära grundvattnet. Men vi får väl se hur detta kaos blir. En sak som jag funderar på är vad flyttfåglarna tycker om detta? De brukar ju landa här ute på slätterna och i ngr dagar är det som värstaste kolonin med fåglar. Men nu byggs det ju och det är dumprar,lastbilar och jordhögar överallt. Idag efter jobbet så tänkte jag fylla bilen med jox och fara till återvinningen. Om det ryms för jag har en stor såggrej i bilen oxå. Den maskin jag lånade för att kapa bräderna till blomlådan. Den är stor och tung och inget jag mäktar med att lyfta själv. Skulle vara underbart om jag sen hann både fara med kartonger och, dammsuga ur bilen oxå. Så mycket mer man måste göra som jag aldrig gjorde förr. Dan gjorde allt sådant grejs förr, men nu får jag göra det själv. Avloppet i duschen....det tycker jag är så äckligt. Det fick Dan alltid göra, rensa och skura upp. Nu är det jag som får fixa det där, men jag gör det istället ofta, så kanske det inte hinner bli äckligt. Nu kan jag ju tanka utan att gruva mig, så fånig grej att inte gilla att göra. En annan sak jag aldrig gjorde var att förbereda för höst och vinter både i stugan och här hemma. Ta fram spadar och ställa ihop utemöbler. Skölja ur krukor och plocka bort och stänga till stugan inför vintern. Till Dan: Godmorgon lillgubben, älskar dig. Har inte en aning ibland hur man gör olika saker som du alltid gjorde. Vet ju att luftfiltren skall bytas och jag har inte en susning om var de är?? eller hur man gör. Men jag fixar nog det hahahaha. Sen så har den där remsan som sitter runt altandörren lossnat, så en ny sådan måste fixas annars blir det dragit och kallt. Redan förra senhösten sa du att du skulle fixa det, men det blev aldrig av. Just då hade jag inte det i huvudet att det skulle vara något viktigt. Visst drog det en hel del, men nu har hela remsan lossnat så det går inte att undvika längre. Ja du mitt hjärta, så tokigt allt blivit. Jag behöver dig verkligen på flera olika sätt, just nu som vaktmästare hahaha. Min finaste så fel allt är, att du inte finns hos mig. Nu skulle jag ha gått bredvid dig och vi skulle bytt filter, och bytt remsor och burit utemöbler. Älskar dig till månen och tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela