myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Jaha ja en måndag

Publicerad 2020-08-24 11:08:00 i Allmänt,

Idag är det alltså måndag, var lite fundersam när jag vaknade vad det var för dag. Idag känns det bättre än det gjorde igår, som var en riktig skitdag. Grät så mycket så ögonen var som små kinesögon, ett tag. Men det sket jag i, for i alla fall och köpte blomjord och handlade lite. Ville bara skrika högt av alla känslor och saknad som jag kände och att allt kändes som jag levde ett låtsasliv. På eftermiddagen så kom S och L förbi och då fick jag en lång varm kram och det hjälpte massor och resten av kvällen var det okay. Hade en kylskåpsrensar dag så det blev 3 olika rätter. Så jag frågade om M ville komma och äta och det ville hela familjen. Jag jobbar ganska mycket kväll i veckan så, då är det skönt att ha matfrågan löst. Fick så pass många matlådor så svärsonen får några lådor oxå. Jag lyckades få ihop min blomlåda och känner mig mycket nöjd, den blev 260cm lång och 50 bred och det gick åt en hel del säckar jord. Planterade även lite höstväxter så det blev riktigt fint. Tror t om att Dan skulle sagt, bra gjort <3. Lyckades komma på hur man skruvar med sk bitsskruvar, vilket har varit i princip omöjligt för mig. Dan hade tydligen visat M hur man skulle skruva och hon berättade vad han sagt. Så då gjorde jag så och det gick !!!! Idag så jobbar jag heldag och Märta skall få vara i Yttersjö. Jag slutar 21.15 så då åker jag ut och hämtar henne. Kisse och Märta är så söta. Nu när jag suttit här och skrivit ,så tyckte tydligen kisse att Märta hade skitiga öron, så nu har kisse tvättat dem omsorgsfullt och kurat ihop sig med oss här i soffan. Märta är så trött på morgonen så då "står" hon ut med att bli tvättad av kisse. Är fortfarande väldigt imponerad av den nya dammsugaren!!! och hade inte en susning om att kisse hårade så mycket som han faktiskt gör. Hårtussar är det en hel del av ,men de kommer från när de busar. Märta drar nämligen kisse i pälsen och det är en riktigt kalabalik här ibland, när de busar och brottas. Men de verkar tycka det är kul bägge 2, för de är som syskon och sätter igång ett ret först och sen är det jaga och brottning för hela slanten. Till Dan: Godmorgon mitt gryn. Kan inte förstå hur du liksom inte kommer in snart genom dörren. Vill ju att du skall finnas, här hos mig. Visst gör du det på något sätt, åtminstone i hjärtat. Men jag vet ju att det bara är på "låtsas" jag har dig här hos mig. Jag blir ibland så trött på att vara stark och klara av att leva utan dig. Försöka skapa en tillvaro och ett sammanhang. Varför då ?? säger en röst i huvudet. Du lever här och liksom bara fejkar ett liv. Du kommer aldrig någonsin ha honom hos dig ngt mer. Du saknas så djävulskt mycket, min älsklingsplutt. För det mesta går det bra och jag lyckas jobba, gå ut med Märta, prata med vänner och grannar. Men tomheten går bredvid mig istället för dig. Jag kommer att klara det här, måste bara ge det mer tid. Förlusten av dig är fortfarande ett sår. Men jag känner att jag måste ha ngt att göra eller engagera mig i. Men nu är det ju coronatider, så allt är liksom avstängt. Men det blir bättre, visst blir det så hjärtat. Älskar dig till månen och tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela