myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Nu förstår jag...

Publicerad 2020-08-17 17:22:33 i Allmänt,

Det är nu andra matkasseveckan,som jag har. Var så säker på att jag hade för 2 personer,men det är för 4!!! Jisses min frys fylls på ska gudarna veta. Men nu har jag gett bort 10 lådor så att de nya ska rymmas. Fick bl a kycklinglår 2 paket och är inte så förtjust i det så det gav jag bort oxå. Så skönt att slippa slänga. Har kycklingfilé i frysen så jag använder det istället. Får se om ngn kan hjälpa mig att ändra till 2 personer. Jag jobbar ju rätt mycket och de dagar som jag jobbar eftermiddag,lagar jag ju ingen mat. Nu har jag full sjå att hålla reda på så inget går ur datum. Men det är verkligen prisvärt och god och lite "småspännande" maträtter. Idag åt jag rester från förra kassen, men ska göra morgondagens mat nu, som oxå är förra veckans matkasse.Blomkålsgratäng med bacon, låter gott och brukar ju vara gott. Eller det är ju inte förra veckans. Jag har ju kassen varannan vecka. Hur som är det bra och billigt. Imorgon är jag ledig och skall fara till sonens stuga och måla lite väggar. Som "tack" har jag fått en byrå av honom,som han tänkte slänga iväg. Så har fixat färg så jag kan måla om den. Har ju oxå planer på att bygga en stor blomlåda, ca 2,5 meter och ganska hög. Nu funderar jag på hur djup den behöver vara, för annars kommer det behövas ett helt lass jord om jag ska fylla hela. Gruvar mig dock lite inför sågning...Så rackarns svårt att såga rakt!!! Dan förstod i te hur jag bär mig åt för att såga så snett som jag gjorde. Men jag ska verkligen anstränga mig nu....Så att jag slipper skämmas hahaa. Idag fyller en av de boende år, hipp hipp hurra. Vi sjöng för henne och trots att hon är i princip döv,blind och dement så log och skrattade hon. Så gullig och rar att man bara vill krama om henne. Hon verkar ha varit en varm och helt fantastisk person när hon var piggare. Jag blev så glad idag för 2 av de som jobbat länge sa att det var självklart att jag skulle få fortsätta på avdelningen. Ja så härligt det hade varit, att få vara kvar med dessa underbara människor och dessutom känna mig tryggare på det ekonomiska planet. Allra helst skulle jag vilja kunna gå i förtidspension...haha jag blir förvånad över att jag av alla ,känner så och verkligen skulle vilja det. Jag som gillar att arbeta och känna att jag har något vettigt att göra. Nu är baksidans projekt klart , dvs nu har jag nätat in klart, så att inte kisse ska kunna rymma. Vet dock inte om det räcker!!!! Rätt vad det är så har kisse listat ut hur man kommer över stängslet ändå. Nu ligger de på varsin sida om mig när jag sitter härute på altanen. Har dammsugat och fått bort alla vissna blomblad och har tagit in blommorna till köksfönstret istället. Tänk att jag har fått pelargonerna att överleva och dessutom blomma så fint. Till Dan: Hej hjärtat. Har funderat på en sak. Du och jag hade det så himlarns fint tillsammans och verkligen älskade varann. Tänkte att det är nog därför som jag klarar av att leva. Jag har ju kvar kärleken, den fina underbara kärleken till dig och jag kan minnas hur du tittade på mig., med värme och kärlek. Det som är så svårt är att helt förstå att jag aldrig får se den blicken något mer. Att aldrig få krypa in i din famn. Men just nu känner jag mig stark och kan leva av kärleken till dig. Vara tacksam över att vi hittade varann, och att just du och jag blev så bra tillsammans. Älskar dig till månen och tillbaka

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela