myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Ok jag fortsätter

Publicerad 2020-08-08 09:48:00 i Allmänt,

Fick snabbt avsluta,för att hämta kisse...han har huserat inne hos grannen inatt och tyckte det var så trevligt. Kände att nu var det dags att hämta hem honom. Tur att han är snäll men alldeles för hemtam överallt. Han är helt övertygad om att alla gillar honom. Knasiga katt. Hmmm...var var jag. Jo jag hade fattat beslutet att följa med Dan,när han skulle gå bort. Hmmm en ordalydelse som jag brukar undvika,men det tar jag den. Anser att det är mitt beslut,att bestämma om jag vill leva eller dö. Det var ett beslut som inte var fattat av sjukdom,eller depression. Barnen är stora och klarar sig själva, jag kände att jag kan inte måsta leva för dem, eller leva genom dem. Hade bestämt att "invänta" kisse oxå. Kunde ju inte lämna gammkissen,ensam kvar. Dan gillade inte mitt beslut, men respekterade det. Han var dock mer ledsen över mitt beslut än han sa till mig ,det fick jag veta genom hans psykolog som han gick hos. Men han var en listig en....han såg till att föra in Märta i mitt liv. Han "lurade"mig??? Inte kunde jag lämna Märta!!! Kände mig först lite lurad,men hon gav mig så mycket kärlek från dag 1. Dan fick mig till slut att lova att kämpa för att finnas kvar. Sen fick han mig att lova att finnas kvar,för att han ville det och för att det kändes viktigt att jag skulle finnas kvar för barnens skull. Att jag skulle vaka över dem. Så omvälvande och svårt det varit ibland. Först att ha bestämt sig att följa honom. Sen hans död, och löftet att finnas kvar. Ibland har jag bara suttit och tänkt att snälla döden,kom och hämta mig. Längtan efter att få vara med Dan, istället för att finnas kvar i förlusten,har varit stark. Men löftet jag gav, till honom här varit starkt. Ibland som ett ok och känts tungt. Men det är ngt som jag fortfarande har kvar och min kärlek till honom. Jag tycker inte att det passar in att säga att Dan gick bort. Han rycktes bort,han blev uppäten av sjukdom. Han gick inte bort,han ville finnas kvar. Att säga att han gick bort låter som ett val. Han hade aldrig något val. Till Dan: Hej mitt hjärta. Har sett att det finns lite,lite bensin i klipparen. Ska försöka ge mig på att klippa,så långt det går,om jag får igång vidundret. Kommer så småningom att skaffa en elklippare, du vet inga maskiner för mig. Usch så jobbigt det känns att åka härifrån.....vill stanna här hos dig. Jag längtar tills jag går i pension,då ska jag vara här. I lugn och ro. Älskar dig till månenoch tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela