myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Tänk om man kunde göra lite som man vill

Publicerad 2020-08-28 09:45:00 i Allmänt,

Visst hade det varit trevligt om man bara kunde göra det man kände för och ville. Visst finns det valfrihet och i sak så kan man faktiskt göra vad man vill. Men det blir konsekvenser av att inte gå till jobbet om man inte har lust. Kan vara svårt att förklara på ett vettigt sätt varför man inte kan betala hyra och andra räkningar. Men jag skulle gärna vilja få ett oväntat arv från någon oljemiljardär som jag inte hade en aning om fanns. En miljon skulle vara lagom hahaha. Hushållar jag rätt så kan jag nog skita i jobbet när jag vill. I den tanken finns det något nytt, att jag liksom tänker framtid :) För någon månad sedan så gjorde jag inte det, då var det ibland timme för timme, sen dag för dag. Men det fanns inte en tanke på sen, för jag kunde inte se framåt, knappt nästkommande vecka. Men allt som oftast förvånar jag mig själv att tänka på sen. Nästa vår och längtar redan efter sommaren. Att tänka på att jag skulle behövt sätta om några blommor i ny jord, är kanske självklart. Men när den tanken kom till mig så betydde det att jag tänkte på sen. Att blommorna skulle få fortsätta växa och finnas kvar och jag med. Men jag kan uppleva att min kravkänslighet har ökat. Att jag blir osäker fort och kan känna mig tveksam och orolig. Måsten kan vara som små hinder som kräver handling snabbt annars blir de lätt "att skjuta upp" Tror att det härrör från min osäkerhet på mig själv. Har inte full koll på mina egna reaktioner och energi. Skulle inte kunna säga eller beskriva vem jag är, ifall någon frågade. Har alltid haft taskig självkänsla, men självsäkerhet och självförtroende har jag haft mer av. Nu har det skiftat lite plats. Dan gav mig ökad självkänsla i den kärlek jag alltid fick. Kände mig fin, älskad och som en bra människa i hans sällskap. Har alltid varit dålig på ge mig själv beröm för den jag är, hur jag ser ut har alltid varit lättare att kasta mig ut i handlingar, projekt och vinna ny mark och aldrig varit rädd för att prova något okänt. Men nu kan jag känna att jag är rätt okey. Jag behöver inte bry mig om hur jag ser ut, jag behöver inte bry mig över om någon gillar mig eller inte. Jag behöver inte vara någon annan än den jag är. Jag håller på att överleva det värsta jag någonsin varit med om. Vissa dagar är fortfarande skit och blä. Men det går och jag kan. Vet vilka mina vänner är och jag är dem evigt tacksamma. Till Dan: Godmorgon min älskade. Jag var och lämnade dina kläder igår till PMU och det gick jättebra. Var och vimsade runt där ett tag innan jag hittade dit. Sen for jag till M:s stuga och så fint det lilla lusthuset blivit. De har målat och lagt in matta och man vill liksom bara sitta där och se ut över vattnet. Lilla J har växt och tittar upp mer nu och du skulle bara se hur fin han är. Eller kan du det? Om du kan det så pussa på hans panna och välsigna honom med din kärlek. Våra fina barnbarn som vi önskade dem kärlek och välgång och ville finnas för dem. Jag gör allt jag kan, men kan inte fylla ut din plats. Men jag skall försöka prata om dig och vilken härlig knasboll du kan vara. Igår när jag la mig för att sova så kändes det så tomt bredvid mig och jag fick anstränga mig för att inte hamna i dåliga tankar. Saknar dig mitt hjärtegryn och jag vet att du skulle velat vara här hos oss om du hade kunnat. Älskar dig till månen och tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela