myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

En onsdag

Publicerad 2020-07-29 14:27:10 i Allmänt,

Idag är det onsdag och veckorna flyger fram vilket gör mig lite ledsen och en smula orolig. Nu är det bara en veckas jobb kvar sedan är det lite fritt fall igen. Fast nu har jag fått in en fot i "verksamheten" så jag har stor chans att få fortsätta i huset så att säga. Men jag vill ju inte lämna mina vänner, där jag är. Trivs ju med de äldre så bra, även om det kan vara både utmanande och tungt ibland. Men någon gång i slutet av augusti får jag väl veta om det blir någon fortsättning. Jag försöker i alla fall hålla mig positiv. Får jag några dagars ledighet så far jag definitivt upp till stugan i alla fall. Vilket skulle vara väldigt skönt, inte bara för mig utan även för djuren. Imorgon är jag ledig igen!! helt otroligt skönt, vilket nog kommer att behövas inför helgen. Imorgon är det även kalas för L och ska bli trevligt att få träffa flera i familjen och få gratta den fina lilla killen, fast han är ju inte så liten längre. . Tänk nästa vecka kanske ett till barnbarn gör entré!!! Vilken rikedom, jag har ändå. Så många gånger jag och Dan har sagt att vi har haft sådan tur att få så fina barn och barnbarn. Hur stolta vi är vilka de blivit och hur mycket vi älskar dem och barnbarnen, samt deras respektive förstås <3 Många säger att jag har "tur" som har så många barn och barnbarn. Ja visst har jag ,men de kan aldrig ersätta förlusten av min älskade Dan. Jag blir glad av att se och träffa dem, men saknaden och förlusten kan aldrig ersättas, är inte ens säker på om den lindrar. Men det gör det säkert, om man tänker att jag kunde ha varit helt ensam och barnlös. Sitter ute på altanen nu och det börjar regna och det är ett mysigt ljus på något sätt. Jag skall snart gå in och fortsätta med klippboken jag håller på med. Det är så många minnen som kommer när man ser alla bilder, men blir inte ledsen utan mer tårar av värme och glädje. Hoppas att jag orkar vara uppe länge ikväll och njuta av ledigheten och kanske sova lite längre imorgon. Skulle behövt ta in blomkrukorna nu så de inte drunknar av allt regn.....kanske hörs sedan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela