myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Godmorgon världen

Publicerad 2020-07-28 07:57:51 i Allmänt,

Inatt har jag nog legat på samma sida hela tiden. För jag vaknade alldeles öm i hela kroppen, precis som jag deltagit i ngn friidrottsgala. Eller så har kroppen gjort ett åldersryck inatt och jag har åldrats 20 år. När jag sorterade papper så hittade jag ett papper om att jag hade en fond!! Eh hade inte en aning. Så igår var jag till Seb och avslutade den, och nu får jag ca 500 kr i månaden i 5 år hahaha. Igår var jag i farten hela dagen, började med en tidig sväng för att köpa en list till ramen, jag sågade och fixade upphängning och kände mig så smart att jag löst det sistnämna. Ringde de samtal som stod på att göra listan och sorterade in lite mer papper. När jag ändå skulle in till staden så tog jag med våra vigselringar och gick till guldsmeden och har nu lämnat in dem och bett dem göra ett hängsmycke enligt min önskan. Guldsmeden var på semester i 2 veckor till så kostnad skulle jag få då, hon återvänt. Sen iväg till Miomöbler och inköpa piedestalen jag såg på rean. Sen iväg till M:s nya sommarstuga för en titt och så fint det var. Visst var det överväxt och eftersatt, men har potential att bli hur bra som helst. Fin utsikt från altanen över älven och en ö som jag aldrig någonsin sett förr. Efter det till Ikea för inköp av blomma till den nya piedestalen, en snabb sväng in till Panduro för inköp av färg till ramen. Väl hemma så fixade jag det sista i rummet, planterade och satte upp tavlan, visserligen utan ram än. Men den måste målas också och man bör nog vara 2 om man skall kunna montera. Fick göra ett litet avbrott för djuren kom och ville gosa lite. Så nu fortsätter jag att skriva om min dag haaha Prövade ett nytt recept igår: Kesogratäng och det var väl närmast att likna ett omelett. Sen sov jag i 1 1/2 timme !! Gick ut med Märta och strax efter 19 så ringde E och de stod hela familjen på andra sidan staden med en bilnyckel utan batteri. Så iväg hem till dem och hämta reservnyckel och köra och rädda dem från en lång promenad eller övernattning på en parkering hahaha. Väl hemma så broderade jag en stund och inväntade att gå sista rundan med Märta, men sen kunde jag äntligen gå och lägga mig för natten. Somnade på en gång och sovit som en stock. En ganska intensiv dag och det kan nog vara därför som jag är extra trött idag. Jobbar eftermiddag idag och ska nog bara ta det lite lugnt innan jag far. Kanske skriva ett protokoll från stugmötet vore en bra ide. Eller så kanske inte....är verkligen trött och ska nog försöka sova en stund snart. Jag lever ju ett väldigt lugnt liv och sjåar inte på som jag kanske gjort förr, men kropp och knopp har inte samma ork. På jobbet är det visserligen tungt och vissa dagar med mycket lyftande kan jag vara lite småsliten. Men det är en trötthet som beror på känslomässig utmattning. Jag ska försöka beskriva. Nästan hela tiden finns det en sorg som går bredvid mig, en saknad och en sorts meningslöshet som kommer över mig. Jag försöker ta mig framåt och skapa ett liv, göra om här hemma och göra det till mitt. Men rösten finns där: Vad spelar det för roll vad du gör...Dan kommer ändå aldrig att komma tillbaka....här ska du vara tills du dör.....du är ensam nu....vem är jag?.....det spelar ingen roll, allt är ändå en fasad för mörkret. Att känna det där samtidigt med saknad och mina försök att ta mig framåt. Det tar energi att motarbeta och ta sig igenom. Det är inte synd om mig, men jag kan tycka väldigt synd om mig själv. Det är väldigt stor skillnad på det. Jag tycker synd om mig själv för att jag förlorat min käraste vän och älskade. Jag förlorade en stor del av mig själv och det liv jag kände. Men det är inte synd om mig, jag har tak över huvudet, barn och vänner och mina fina djur, det jag går igenom nu är inget som är unikt utan något som alla någon gång får känna på. Att jag har fått fint stöd av vänner som hör av sig och barn som hjälper till och Vimil och djuren har hållit mig vid liv. Nu måste jag bara fortsätta gå och tid måste gå även om det suger musten ur mig ibland. Till Dan: Hej min älskade, så fel att du inte är här. Jag har så mycket jag vill säga åt dig. Berätta om M:s stuga och du skulle tycka det skulle vara roligt att få vara med och greja där. Du skulle ha hjälpt mig med ramen. Du skulle ha legat i soffan med Märta på magen. Jag saknar dig så mycket mitt troll. Men jag har vår kärlek, som är helt underbar och följer mig. Älskar dig till månen och tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela