myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Inlägg 2

Publicerad 2020-07-23 15:11:27 i Allmänt,

Ja nu har jag målat klart den ena väggen och målat ett varv på den andra. Kanske... kanske så räcker färgen på sista droppen. Varit på banken och skrivit på lånet, så nu är jag trygg, vad gäller boendet. Så glad Dan skulle ha varit att veta att den biten är löst. Imorgon så skulle överföringarna till barnen göras, för de ville först skicka ut papper på att det skulle göras. Byråkrati i alla oändlighet, kan jag tycka. Kommer nog inte att fara till stugan i helgen, då det verkar bli dåligt väder. Men det gör ju inget, har ju en del att göra här hemma också. Sen blir det väl besök från Göteborg, vilket blir så roligt. Äldsta sonen har köpt både båt och sommarstuga och en tur dit skall jag också försöka få till. Sen börja bygga ihop tavlan, trodde jag hade en geringslåda men icke sa nicke. Så en sådan skall jag låna också. Får se om jag kommer igång med att göra ett elementskydd också, har i många år funderat på ett sådant ,men vi har aldrig kommit till skott. Har en tanke på hur jag skulle vilja att det såg ut, så kanske, det blir lite inköp av mtrl till ett sådant. Får jag det bra så ska jag göra till vardagsrummet också. Just nu klurar jag på hur jag fäster ihop det, men det ska nog gå med sådana däringa metallgrunkor, kan de heta plattjärn? Hahaha Inte en susning, men jag vet hur det ser ut i alla fall. Snart ska jag fara till jobbet, det är bara ngr timmar och idag...tada...ska Märta få följa med. Hoppas att det kommer att gå bra, för då kan hon följa fler gånger. Till Dan: Hej min älskling, nu har jag skrivit på och all den oro jag hade kan jag släppa. Minns du hur rädd jag var att jag inte skulle kunna bo kvar? Du sa att det kommer att gå bra. Men jag ville inte tro på det förrän allt var klart. Här ska vi också tacka pappa att jag fick ärva pengar så jag har kunnat, betala det jag kan och att jag har fått våren att rulla på ekonomiskt. Hur i hela friden hade vi annars gjort? Älskade vännen min, håll om mig och var hos mig. Älskar dig till månen och tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela