myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Kort tur idag

Publicerad 2020-07-02 13:06:00 i Allmänt,

Idag jobbade jag kort tur igen och det är så skönt att ha en eftermiddag utan att veta att man ska iväg. Var på en annan avdelning idag och vi hade en person som gick bort. Kände hur det vred om i magen,men det gick bra. Vet knappt om jag törs andas om att det går bra för Märta att vara själv, ifall det plötsligt vänder.
Har kört fram bilen för jag tänkte torka av den lite inuti. I afton skall jag packa så mycket jag kan av allt skrot som ska slängas. Imorgon tänkte jag att jag skall fara och slänga och så smått börja städa upp i förrådet så jag kan ha däck och utemöbler där i vinter. Har köpt en lounge soffa som kommer om ca 14 dagar. Har egentligen inte råd, men har sålt skinnet innan jag fällt björnen, så att säga. Tänker ju sälja mer av dockskåpsgrejerna efter sommaren,så jag tänkte att jag får tillbaka slantarna då. Pengarna som jag får vid sådan försäljning tänker jag är bara till sådant jag skulle kunna säga är icke nödvändigt,men vill gärna ha saker. Nu denna soffa och sedan att göra om våra vigselringar till hängsmycke. Inte så mycket lönt att sälja just nu, då jag tror att de flesta "pysslare försöker ha semester eller bara är ute och njuter av sommaren. När Dan levde så gjorde vi aldrig trevligt ute på altanerna,för vi var ju så mycket uppe i stugan,så ofta vi kunde. Men nu blir det ju mer hemmavistelse för mig så jag tänkte försöka göra det lite trevligare. Tänker att jag ska försöka göra det så bra jag kan här hemma,så att jag får en bättre känsla av att det är hemma, men utan Dan. Han ville att jag skulle ha det bra, det var viktigare att jag var glad än att han var det. Han skoja och sa: Happy wife happy life. Men hans omtanke och omsorg om mig kom direkt från hjärtat. Jag hade det som en prinsessa, och tursamt nog även medveten och glad över det. Vi var båda så glada över att få ge kärlek till varann. Nu har jag kisse och Märta och jag är djupt tacksam över att ha den lilla familjen i mitt liv. Men han kommer alltid att saknas. Min älskade vän och stora kärlek. Allt jag gör är för hans skull. Jag vet ju att han skulle vara så olycklig om jag ger upp. Men idag ger jag inte upp i alla fall, utan glädjer mig över att jag har fått jobb, klart med lägenheten och att jag blivit älskad och att jag älskar min finaste man. Till Dan: Hej grynet, min gosegris mitt hjärtas prins. Nu är bägge altanerna inoljade och det blev riktigt bra. Älskar dig så mycket. Tänkte fara på graven på söndag, om det är hyfsat väder. Har en delad tur och ledigt en tag efter lunch. Men vet inte om det blir för jobbigt. Det är fint där men så jobbigt att inse att din åska är där!!Att du är borta för alltid. När jag vill låtsas att du finns runt mig. Älsklingen gå bredvid mig. Älskar dig till månen och tillbaka

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela