myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Kyligt men fint

Publicerad 2020-07-11 08:32:34 i Allmänt,

For upp till stugan igår efter jobbet. Att det gick fort att packa in djur och grejer,är fastställt. Glömde kisses kattlåda!!! Och lite senare när jag kommit fram så ringde grannen??!? Eh nycklarna satt kvar i dörren !!!! Ja jag ville upp fort och det var skönt att komma hit Gick över och började måla ganska fort, men blev hungrig, gick hem och värmde lite rester och målade en stund till. Var lite korta strömavbrott, satte på tv:n och såg kanske en halvtimme när jag skulle byta kanal. Då plötsligt försvann alla kanaler?? Vet inte om jag tröck på fel knapp eller om det bara blev ngt knas. Står ngt om antennen?? Men vi har ju boxer!! Äsch jag stängde av då jag inte begrep ett skit. Gick och la mig och sov i nästan 11 timmar, så skönt. Fortfarande knas på tv:n, men det är bara att hitta på annat. Kan väl sortera makaroner eller räkna grästrån ikväll. Nästa helg kanske ngn av barnen skall hit och då kanske de kan lösa problemet. Det är vackert ute men kallt. Vindstilla och solen strålar är så vacker på träden. Så skönt att vara här och jag känner mig lugn och näst intill harmonisk. Ska måla vidare och jag måste verkligen kämpa på med det. Jag blir fort trött i armarna av att måla ovanför huvudet. Tänker på sonen som är elektriker och jobbar så stora delen av dagen. Förstår att träning är viktig för att orka. Jag satt i går ute på bron och filosoferade, tittade ut över gräsmattan. Grannen hade klippt stora delar av den, så gulliga de är. Men det behöver verkligen trimmas. Gräset är högre än blommorna i rabatterna på vissa ställen. Hursomhelst så tänkte jag på hur stor skillnad det är i känslan av att vara här och hemma. Kommer en dag då jag inte kommer att ha råd att ha kvar detta ställe. Inget jag lägger så mycket tankar på nu. Men när jag tänker på hemma så tänker jag, vardag, på det sista året, på Dan och mitt liv, vårt hemma. Det är så mycket Dan och jag och han saknas och det blir så påtagligt. Jag måste göra det till mer mitt,på ngt vis. Det handlar inte om att städa bort Dan, det är att göra det till mitt, hem. Att inte sitta och vänta på att han skall komma hem. Att inte "känna" hur tomt det är bredvid mig i fåtöljsoffan. Den är så skön att sitta i ,men den är liksom Dans. Det var huvudsakligen där han levde de sista 3 månaderna. På nätterna satt han där, tyckte det var jobbigt att ligga i sängen. Dels för att han inte kunde sova dels för att han få behövde hjälp att vända sig. Jag gillar möblerna, inget speciellt med dem. Men allt påminner om de sista månaderna. När jag sitter där och ser platsen bredvid mig, så är det så tomt och ångestladdat. I stugan är det mer: sitter du här älsklingen? Finns inget alls av känslan som hemma. Konstigt nog så är det som självklart att han är här. Jag vill aldrig i livet flytta!! Men jag måste ta bort sorgen,sjukdomen, ångesten och den där känslan av att jag väntar på att han ska komma hem - känslan. Men än mer viktigt att göra det till mitt hem. Nu är det för mycket Dan. Alltså påminnelsen om allt, om vårt liv tillsammans. Om allt som aldrig kommer att bli. Jag kommer nog aldrig att kunna gå framåt om jag inte, tar ett steg. Jag vill kunna sitta i vardagsrummet utan att gråta varje kväll. Inte se på våra och hans saker i bokhyllan. Inte se kuddarna som han alltid knölade ihop till oigenkännlighet. Inte se tavelväggen som vi satte upp, under stort mätande och hur vi tyckte de skulle sitta. Allt påminner om vårt liv, men på ett sätt som gör ont. På allt som finns kvar men inte han. Knappt jag heller,på många sätt. Köket är det ställe där det inte är den känslan och sovrummet. Jag är en känslomänniska åtminstone var jag det. Nu vet jag inte riktigt än vem jag är. Inte som jag var i alla fall. Inte helt och hållet i alla fall. Ja jag får fundera ett litet tag till och kämpa på. Till Dan godmorgon älskling. Idag lyser solen, ser du det? Eller muttrar du över hur det ser ut därute? Skulle tro att du gör det hahaah. Älsklingen. Ska försöka fixa idag...okey? Idag ska jag måla igen, och försöka vila lite ändå. Behöver det,även om det är rätt okey med mig. Jag mår så bra här.med dig Du är så nära på ett mysigt vis, och jag blir glad och trygg av att vara här. Mitt lilla troll, och grisunge. Ser dig nästan spankulera omkring här ute. Lite skäggstubbig och hår som spretar. Hahaah knasgrodan min. Älskar dig till månen och tillbaka

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela