myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Lite försiktigt positiv

Publicerad 2020-07-09 14:08:24 i Allmänt,

Kanske det finns utrymme för jobb för mig i höst. Det skulle vara väldigt skönt, att liksom få släppa tankarna på det. Har ju dessutom betalt parkering till september hahaha. Just hemkommen från jobbet och idag har jag för min själ och skjorta jobbat i 110. Kortfattat kan jag säga att det var mycket läckage och renbäddning. Men tiden går fort och jag trivs med att jobba lite men ofta. Mest för att det passar så bra för Märta skull. Nu är bara frågan om jag klarar det på 75 % rent ekonomiskt ,hoppas det för just nu är det vad jag mäktar med ngr månader till. Är så trött ibland att jag önskar att jag kunde sätta på Märta blöjor,för jag skulle kunna gå och sova halv åtta. Sitter ute på altanen nu och hör åskan mullrar lite. Skulle kunna gå och sova en stund, men har lite annat att pyssla med så det blir nog inget sådant idag. Imorgon efter jobbet drar jag till stugan, känns jättebra. Ska försöka bli klar med all målning hos grannen i helgen. Det skulle väl bli sisådär väder så då passar ju det bra. Undra om alla blommor dött däruppe nu? Har ju inte fått mer vatten än det som kommer ovanifrån. Har middagen förberedd och sådant är skönt. Inte ofta jag lagar mat, utan det blir ofta mackor och te. Eller flingor och fil, men idag blir det köttfärsbiff med potatis. Kom på att det är flera veckor sedan jag åt grönsaker??!! Ibland är det dålig aptit,men oftast är det pga att det är så tråkigt att laga mat till sig själv. Har även börja äta färdiglagad mat, så dåligt och enahanda i smaken. Men lättsamt och snabbt och jag slipper att sitta och tänka på att: här står jag och lagar en portion och sitter och äter för mig själv. Lätt att komma in i negativitet, och det är så energislösande. Lägger mer energi på djurens mattider hahaa. Undra om det kommer regn eller om det drar förbi? Vissa delar av himlen är alldeles mörkblå och det är faktiskt lite kyligt med bara kortärmat. Skulle behövt vara och lämna lite skräp, på tippen. Lådor och plast och sådant som loungen var inpackad i. Men ids inte nu,utan det får bli nästa vecka. Får se om jag inte har skräp i stugan som jag kan ta hem och ta med samtidigt med det som är här hemma. Till Dan: Hejsan min gull. Imorgon far jag till stugan,väntar du där, på mig då? Ja jag hoppas det,även om du säkert muttrar över hur oklippt det är. Ja jag vet.. .Ska försöka ta lite grann om det blir uppehåll. Men jag har ju annat att pyssla med oxå. Minns du vad vi tyckte det var.mysigt med regniga dagar,för då kunde vi bara se på tv och läsa böcker. Slöa och äta mackor och vila en stund. Blir inte lika mysigt när jag inte kan dela det med dig. Men jag brukar låtsas att du är där ändå. Lägger mig ner och snusar på din morgonrock och tårarna rinner. Men det gör inte ont, mer som en stilla saknad. Allt är så mycket bättre i stugan. Kanske för att det känns som om du är där på ngt sätt. Älskar dig till månen och tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela