myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Måste få prata lite till...

Publicerad 2020-07-01 09:16:40 i Allmänt,

Till Dan: Mitt hjärtegull,måste få prata lite mera med dig. Att prata högt kommer inte lika naturligt här hemma som i stugan. Måste få "boa" in mig lite mer tror jag, innan det kommer tillbaka. Gjorde ju mer det innan jag for till stugan i maj. Nu har jag oljat in altanen och det blev nog bra. Jag pigmenterade oljan så som vi brukade göra. Vill bara sitta här och gråta idag känns det som. Det byggs upp som ett tryck inombords om jag inte stannar upp och tar en stund då och då. På jobbet stängs ju allt ner och jag utför det som jag ska göra och det är skönt att få "vila" från sig själv. Men jag försöker Dan, jag försöker att leva. Skapa ett sorts liv utan dig. Ofta kommer känslan av att det känns som en omöjlighet eller ett låtsasliv. Du vet? Du måste väl kunna se mig? Men ibland är det som om jag går in i en osynlig vägg. Tänker att jag bör ju olja in altanen,för så "ska man göra". Men då kommer tanken.... varför då? Ingen bryr sig väl om jag oljat in eller inte? Jag skiter fullständigt i det, far åt pipsvängen med hela altanen. Inte kommer du tillbaka oavsett om jag så putsar och fejar och grejar tills jag dör!!! Men då kommer tanken på att om du ser mig skulle du bli så ledsen. Att jag ger upp och bara väntar på att dö. Jag gör det för din skull, för vår skull. För att börja leva och kanske hitta en väg framåt. ,så som du ville att jag skulle göra. Men Dan det är så svårt, när jag inte riktigt tagit in att du är borta. Ja du min älskling är borta,borta för alltid. Kvar är jag??? Nej det orkar jag inte förstå utan att bli tokig. Jag vill bära dig inuti mig, i min kropp som skriker efter dig. I mitt huvud och hjärta vill jag att du skall finnas. Som en varm känsla av trygghet. Då klarar jag detta,djävulska skitliv. Vi ,du och jag och kisse och Märta, vi tar en dag i taget. Vissa dagar är jobbigare än andra. Men jag tar små,små steg, förbi alla djupa hål. Älskling håll mig i handen, andas i mitt öra. Kom i mina drömmar. Lägg din hand på min och följ mig. Saknar dig hjärtat,men tanken på att du finns runt mig, är så vilsam och det känns så tryggt. Glöm inte att se till barnen då och då. Älskar dig till månen och tillbaka

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela