myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Pioner

Publicerad 2020-07-15 07:05:21 i Allmänt,

Nästa år ska jag nog göra en rabatt och sätta pioner. De är så vackra, ända från knoppen som är så rund och nästan ser ut att spricka vilken sekund somhelst. Doften är fantastisk och det enda som är tråkigt är att de blommar ut fort. Vi har det väldigt tomt och tråkigt på vår framsida, men det beror på att vi oftast spenderat den mesta tiden vi haft i stugan sommarmånaderna. Därför har vi aldrig gjort ngt för att få det lite trevligare och finare där. Men nu inser jag att det kommer troligtvis att bli annorlunda. Tiden i stugan kommer att bli mycket mindre, än förr. Har t om börjat ta in tanken på att jag en dag inte kan ha kvar den. Visserligen är den inte superdyr om man jämför, med andra sommarstugor. Men vi har ju igång den hela året, och kanske det vore bättre att så småningom stänga ner den vintertid. Då får jag bort värmekostnaderna i alla fall. Idag jobbar jag en kortare dag pga att jag "jobbat" lite för mycket. Men det är helt okey att få gå hem tidigt. Skulle ju fara på banken igår, men så kom L istället och jag fick hjälp med solseglet, så då skjuter jag upp det och kanske tar det idag istället. Hade lagt ut den nya mattan och visserligen så är den väldigt mönstrad, men såg på en gång när jag km hem igår att det inte stämde i mönstret och upptäcker att Märta (antar att det är hon) har kräkts och det är gulbruna fläckar. Suck....ja men det ska nog gå bra att få bort. Skall strax bege mig till jobbet, men skriver lite här först. Tänk att denna blogg har blivit en sorts vän?? eller kanske mer en hjälp till mig själv. Jag får liksom "prata" av mig, får skriva ner tankar, känslor och funderingar. Blir ofta nya perspektiv när jag "släpper" ut min sorg eller tankar. Jag pratar ju med Dan också, men inte om hur jag känner eller tankar och känslor som min förlust ger. Han skulle bli så ledsen om han visste hur svårt det varit sedan han dog. Med honom pratar jag mer om andra saker, om musik som jag tror han skulle tyckt om, lite väder och vind. Att jag kämpar på och hur mycket jag saknar honom. Min lilla plutt, vad jag saknar att ha honom runt mig och i mitt liv. Nu måste jag avsluta, men kanske skriver några rader senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela