myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Så skönt att kunna slappna av

Publicerad 2020-07-23 09:35:38 i Allmänt,

Idag stod jag och målade och småpratade till Dan, plötsligt inser jag att jag gör det!!?? Äntligen känns det helt normalt att småprata med honom i vardagsrummet. Så underbart att det inte går att förstå om man inte känt sig "motarbetad" i ett rum. Vet att det låter helt rubbat och konstigt. Men jag är så tacksam över att jag skiter i allt annat än att om det känns bra då är det bra. Blir bara ett kort inlägg idag, för jag måste fortsätta att måla, slipa och städa bort. M och A var här igår,,tänk att nu är det bara 12 dagar till beräknad förlossning. M sa: -Mamma har du hört talas om täckpapp??? hahaha Alltså det är sällan att jag täcker sådär noga. För jag brukar istället trampa i färgen, snubbla på papperet eller på något annat sätt orsaka kaos. Så jag tar det lite lugnt och målar små ytor i taget. Idag ska jag till banken och har beställt tid att skriva på lånet på lägenheten och föra över barnens pengar. Så skönt...tänk om det mesta blir klart idag? Har också fått klart besked att låneskyddet på bilen är klart och det innebär drygt 3000kr mindre i utgifter så småningom. Det var det jag pratade med Dan om hahhaa. Känns så mycket tryggare och nu är det bara jobbet kvar att fundera på. Så jag hoppas att det finns jobb, så att försörjning också känns som betryggad. Nu ska jag återgå till det jag höll på med, så jag hinner duscha innan banken och tills jag skall på jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela