myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Skön eftermiddag

Publicerad 2020-07-18 18:27:51 i Allmänt,

Har slutat nu och varit till alla de katter som skulle hälsas på och ges mat till. Det var inte lätt att gå ifrån det första stället då de var så gosiga och sällskapssjuka. Fick lust att ta med dem hem hahaha. Nästa ställe, och nästa kisse hälsade mig glatt välkommen också. Hon hade gott om mat så hon fick en b-vitamintablett och en godisbit istället. Där åt jag en matpaj och hon låg bredvid och kurrade. Sen hem och där väntade min lilla gosefis, som också hade längtat efter sällskap tror jag. För jag blev både slickad och biten på näsan.
Här är stolen jag målar om, och jag hoppas att färgen dyker upp till veckan, så den får bli klar. Är fortfarande velig angående sitsen....så jag ska fara på ohlssons tyger och se om jag kan hitta en stuvbit, som motsvarar min tanke om vad jag vill ha. Djuren ligger ofta i den här fåtöljen så vore bra om jag hittade något som går att tvätta och är lätt att få bort fläckar och hår ifrån. Känner mig faktiskt lite trött och småsliten, och då blir det lätt att hemfalla åt saknad efter Dan och närhet. Jag skulle vilja ligga på hans bröst och höra hans hjärta slå. Jag brukade ligga så medans han läste en bok eller fantomenkrönikan. Min finaste, goaste vad jag saknar honom. En boende som jag fastnat väldigt mycket för på grannavdelningen och som också hade cancer med skellettmetastaser gick bort igår, och det gör mig så ont. Hon var en strålande stjärna och jag blev så glad av att bara prata med henne. Det har satt igång många tankar, och hon var trots sin smärta, så gladlynt och full av ngn sorts kraftfält som jag drogs in i. Frid över dig kära du. Tänker lite då och då på gud, inte den gud som den svenska kyrkan talar om. Den svenska kyrkans gud och religion är inte den gud jag tänker mig. Deras gud är dömande , och tänker på straff och är inte så tröstande som jag tänker. Här är 2 citat om gud som är helt vansinniga enligt mig. Somliga straffar gud genast!! eller den gud älskar kallar han hem. Eller varför inte...människan spår , gud rår...Som jag vill tänka på gud så är det bara vänlighet, kärlek ,tröst och godhet. Gud skulle aldrig tillåta att små barn svälter ihjäl, eller att farsoter tar människors liv eller straffa någon. Gud skulle aldrig "ta" något från någon annan utan ge kärlek. Jag vill gärna tro på gud eller ngn form av kraft, vet inte riktigt varför men kanske bara för att det känns bra. Är inte religiös, med ändå är jag kristen på ngt vis. Svär gör jag och bryter säkert mot en hel rad av "förbud". men min gud dömer mig inte utan tänker snarare: En dag så lär hon sig. Min gud har inte kallat hem Dan, han skulle aldrig vilja såra vare sig mig eller Dan som ville vara kvar. Vilka stora tankar jag har nu i afton hahaha Men kommer att tänka på en god vän som sa: jag tror inte på gud. För om jag tror på gud måste jag ju tro på djävulen och han är så läskig. Så därför tror jag inte. Till Dan: God eftermiddag min gosegris. Saknar dig och känner mig lite nere. Tar mycket energi av mig på jobbet ibland. Men jag trivs och då går det lättare. Det är så konstigt men ibland "glömmer " jag bort att du är död. På jobbet går jag in i en bubbla och liksom försvinner ifrån mig själv. Det är skönt och avkopplande, men det är så svårt att komma hem till ett tomt hus. Det är så tyst, att jag hör mitt eget blod brusa i kroppen. Är lättare att bara vara hemma och liksom vakna med tystnaden. Mycket jobbigare att komma hem och ingen att prata om dagen med. Dan, min vän jag känner mig lite nere....gå bredvid mig. Ge mig lite styrka och mod, låt mig få känna din närhet. saknar dig så inihelvetes djävla mycket. Jävla skitliv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela