myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Vad bidde det då?

Publicerad 2020-07-22 13:15:24 i Allmänt,

Ja kära värld så svårt att bestämma mig, eller kanske mer: Har inte aning om vad jag riktigt tänkt... Var på färgaffären och köpte en provburk. Där kan jag tacka dottern som insisterade på provburk. Efter kalaset som bjöd på en massa gott och en underbar liten ettåring så for jag hem och målade upp!!!! Nej det blev fel. Vaknade 10 i sex och strax efter sju så var jag på färgaffären igen...och köpte två provburar till.....men nej det blev en tredje nyans. Får se om det går att visa upp sen eller om det bara blev galet. Målade lite på fåtöljen också och började på fotpallen. Nu blev det hastigt och lustigt bestämt att jag ska måla en till vägg!! Så nu har jag slipat och spacklat. Vilken röra jag har här hemma just nu hahaha Men jag kan ju hålla på hur länge jag vill. Tur nog så visade det sig att färgen jag valde var enkel och billigare än de andra. Märkligt för de var ju inom samma färgspektra. Men det är ju vitt skilda priser på pigment, så det är väl det som gör det.
I bilen i morse, spelade de Jill Johnsson och en vacker ballad och tårarna sprutade. Dan tyckte om Jill och jag blev så tagen av texten och tänkte än en gång...Det är ofattbart att han är borta. M sa igår i färgbutiken när jag såg guldfärg och fick en impuls att göra allt glittrigt.- Dan hade suckat och sagt du är inte klok. Men gått med på det bara för att göra dig glad. Så sant, det hade han gjort. Han älskade att se mig glad, och han sa att det var det bästa med att älska mig. Att se hur glad jag blev av de mest fåniga saker. Han var min riddare och jag kände mig alltid trygg och lugn med honom. Han stod alltid bredvid mig, när jag behövde det. Ikväll jobbar jag och börjar inte förrän kl 16, så jag har lite tid att röja ihop allt, skräp och sådant som ska kastas och bäras bort. Har ont i armen av den statiska rörelsen av målning. Jag kan bära och dra och lyfta utan att få ont. Men bara en stund upprepande rörelse så blir det värk. Ska snart hoppa ini duschen och sen smörja med lite Voltaren. Har både rosa och burgundyfärg på benen och fötterna!! De är så djävulskt skitiga och nu vet jag varför hahaah. Jag kände varför.....nu när jag var ut med Märta så skulle jag släcka en cigg, och då känner jag varför jag var så ini bövelen skitig om fötterna. Det är hål i bägge skorna!! Aj aj ont gjorde det hahaah Till Dan: Älskade vännen min, så underbart det var att älska dig. Så lätt det var att älska varann även om det var mycket runt oss, så var det aldrig någon tvekan om vad vi ville. Det är så ofattbart att du kan vara borta för alltid. Det är ju ingen tvekan om att jag vet att du är död, men ändå så är det så fel någonstans i min hjärna. Puss min älskling. Älskar dig till månen och tillbaka

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela