myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Att låta som ngn annan...

Publicerad 2020-06-23 14:17:36 i Allmänt,

Var idag extrainbokad för att följa en boende till logoped. Så jag skjutsade iväg med Märta till A och vi kom hem igen strax efter 12. Lämnade av honom och rapporterade vad som sagts. Det är så märkligt kom jag nyss att tänka på både när jag träffade alla på boendet och nyss när jag talade i telefon. Jag gråter så fort jag är ensam, i bilen eller när det ringde. Men då låter jag så trevlig och lättsam och nästan lite glad. Men det är bara en fasad, som tas åå utan att jag ens anstränger mig. Det är som en annan person. Har börjat bära in lådor med allt som jag packade innan jag for. Ställde in Dans saker i toalettskåpet och har hängt upp alla hans skjortor. Bär in ca 4 lådor i taget och packar upp. Men det gör mig bara ledsen inte glad som jag trodde. Visst är det skönt att vara hemma,men det är mest för att jag får vara ifred. Behöver inte låta som ngn annan. Tror att det hänger över mig detta svarta moln för att jag liksom flyttar in i mitt nya liv. Mitt liv!!! Utan min bästaste vän och käresta. Ställer tillbaka och rensar ut sådant som jag inte vill ha eller behöver längre. Det slog mig att allt jag behöver ryms i 2 kassar. Det är det jag haft nu när jag flyttat runt. Förutom täcke och kudde och kattlåda. Paniken ligger ibland på lur, att jag bara tar katten och hunden och går ut härifrån. Väggarna är både en trygghet och ett fängelse. Jag måste hitta tillbaka till ett bättre sinnestillstånd,helt enkelt. Jag tror att vad jag allra mest behöver är en dag i lugn och ro och besked om hur det går med lånet på lägenheten. Få " betala" barnen och få ngt klart. Jag oroar mig över allt möjligt och nästan gruvar mig inför allt. Det är så olikt mig, den jag har varit. Saknar Dan och vårt liv och den livsglädje jag kände. Nu är jag redan orolig över hösten och vinterns mörker. Men det är skönt att få skriva av sig här på bloggen även om det bara är elände och gnäll. Men jag behöver det, verkligen. Att få släppa ut lite ångest,sorg och elände för att orka med. Nu ska jag dricka en kopp kaffe och gå ut med Märta och göra mig i ordning inför kvällspasset

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela