myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Bröllopsdag

Publicerad 2020-06-20 14:12:01 i Allmänt,

Idag har jag och Dan bröllopsdag 💍 ibland kan jag känna mig lite bitter över att vi inte fick fler år tillsammans. Men jag brukar snabbt försöka tänka att: Jag fick en massa toppenår med mannen i mitt liv. Har rast nu, en ej delad tur där man har typ ngr håltimmar. Börjar igen kl 16 och jobbar tills 16.15. Imorgon efter jobbet, slutar kl 16....tror jag eller 16.15. Hursomhelst så bär det iväg till stugan och en ledig dag. Igår var jag innan jobbet till graven. Men det var jättejobbigt, inte att han är där....för jag vill tänka att han är med mig överallt på ngt sätt. Utan det faktum att han är död!! Det är Dan vi har begravt där?? Hur obegripligt är inte det på så många vis. Tårarna sprutade och det var så tyst där att jag blev orolig över att ngn skulle höra mina närmanden. Inte konstigt att man kan bli ledsen, men ändå lite märklig känsla att tokgråta och liksom låta som om man har ont. Och det gör faktiskt ont. Nu sitter jag på altanen hos S och myser och jag skall definitivt ngn gång i framtiden införskaffa ett loungeset till altanen. Så mysigt det är, att sitta och ligga här. Kissen kommer ibland och gosar och vill ha ngt gott. Hade kattgodis i väskan och det var tydligen jättesmaskens.
Saknar min vigselring på fingret,då jag inte får ha smycken på jobbet och det är lite lönt att ta på sig den för att sova och sen på jobbet igen. Vill verkligen göra ett hängsmycke av våra ringar, men måste spara lite pengar först. Ska kolla i alla fall på ett cirka vad det skulle kosta. Men gissar på kanske 3-4 tusen. Kommer nog att ta 1 år för mig att spara ihop i alla fall. Men jag har ju lite mer dockskåpsgrejer så kanske det kommer att gå fortare då om jag får sälja av det. Har andra utgifter nu då det är födelsedagar i familjen nu i juli och jag har köpt en GPS till kisse och en typ kamera så att jag kan ha koll på Märta och börja vänja henne att vara själv. Då kan jag sakta vänja henne och ändå ha lite koll så hon inte skäller. Kisse kommer ju att vara omöjlig att hålla inomhus och han är urtypen för kisse som skulle kunna bli inlåst eller gå in till ngn och lägga sig. Han är lite för kaxig och orädd för det skall kännas tryggt att inte veta var han är. På tisdag hoppas jag att jag får sova hemma hos mig. I min säng ,så skönt. Älskar min säng hemma, den är helt perfekt. Tror att jag har bra arbetstider till veckan så jag ska nog hinna komma i ordning, innan helgen. Till Dan: mitt sockergryn, mitt hjärtas lilleplutt vad jag saknar dig. Tänkte fara till din grav idag oxå. Men jag klarar inte det just nu. Är en jobbig dag ändå, så vi får pratas vid här på altanen i stället. Visst är det ganska småmysigt här? Ser du att grillen "våran" står här? Jag vill inte ha den kvar hemma. Jag blir bara nedstämd när jag tänker på alla våra mysiga grillningar. Den får det bättre här hahaa. Älskling...Visst är det en speciell dag idag? Du uppvaktade mig alltid på ngt sätt. Minns du? Att vi brukade välja varann ett år till. Jag väljer dig ,hjärtat. Älskar dig till månen och tillbaka

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela