myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Godmorgon

Publicerad 2020-06-27 07:37:49 i Allmänt,

Jag och barnbarnet M packade och for upp till stugan igår. Vilket bra beslut,det var. Varmt som rackarns var det och jag klarade att måla grannens tak i 45 minuters pass. De har stugan i solen hela dagen och inne var det genetiskt. Barnbarnet har en vän här i stugan så de lekte och badade och hade trevligt. Inte förrän halv tio hade jag hjärta att säga att det var dags att komma in och gå och lägga sig. Så glad jag blir i hjärtat när jag hör deras skrattande utan för stugan. Ännu bättre mådde jag av att förstå att kisse är hjälten i mitt liv. För nu är musen död!!! Så prydligt parkerad på toammattan. Hörde att det var något han pysslade med där på toan,men tänkte att han klättrade eller lekte med toarullen. Så skönt att bo i stugan själv hahaa och inte dela den med en mus. Har fått låna en musskrämma av en granne nu tills jag köpt en egen. Sådan enorm skillnad det är att vara här i stugan om man jämför med hemma i stan Dan känns så närvarande här och jag blir glad av att tänka på minnen och känslor blir inte ledsamma. Hemma är så tomt och liksom så ensamt och minnen gör ont på ett annat sätt. Jag måste återerövra mitt hem och få en bra känsla där. Kanske skulle fara en sväng med salvia igen och rena. Allt blir så tungt och minner om Dan som döende och ångest ligger i luften. Kanske jag bara inbillar mig? Men jag vill verkligen inte flytta därifrån,bara få in en trygghet och frid. Nu har det ju bara gått ngr dagar sedan jag flyttade hem igen, så jag måste ge det tid. Men det är inte lätt,speciellt inte som det kändes de första 2 dagarna. Idag är det byaloppis och det är trevligt. Varje år får den som vill ställa upp bord efter vägen ,oxå går man eller kör emellan. Mitt arbete med taket fortsättet, tar lång tid då det finns stolpar i taket som skall vara omålade så stora delar måste målas med en liten pensel,ca 1.5 cm. Men första varvet blir klart idag och tänker nog att andra påbörjas. Blir ljust och fint i alla fall. Blir nog så att vi stannar en natt till. Hade ju inte trott det,men det är så skönt att vara här. Det enda bedrövliga är att gräsmattan är förfärligt hög hhahaa. Snart mer sommaräng, det hade inte Dan uppskattat!! Men vi får se om jag ids och kan få igång klipparen. Nu är prion att måla och vila så mycket jag kan. Behöver verkligen det,för den senaste månaden har varit tuff på många sätt. Börja ett helt nytt jobb och försöka lära sig nya grejer, flänga runt i boendet. Urnsätta Dan och orka leva. Men just nu vill jag glädjas åt att jag inte är ledsen och förtvivlad utan mår bra. Till Dan godmorgon älskling Mmmm jag vet att gräsmattan ser förfärlig ut. Men just nu får det vara så. Älskar dig och det känns som om du finns runt mig. Kan du inte följa med hem oxå? Bara en stund då och då? Behöver få in en trygghet och harmoni där,precis som här i stugan. Mitt kärlekstroll vad jag saknar dig Älskar dig till månen och tillbaka

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela