myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Känslor som svajar runt

Publicerad 2020-06-14 14:29:35 i Allmänt,

Idag är det lite småsvajigt och jag är väldigt gråtmild. Inga av grundstunder utan lite tårar som trillar då och då. Saknar min mellan son som bor i Göteborg och so jag gärna hade haft här nu. Vet inte om de kommer upp ngt i sommar då icke nödvändiga resor skall undvikas och ena barnbarnet tillhör en riskgrupp. Tur det finns kamera som man kan se och prata med varann. Har rensat ut i förrådet och det blev 5 lådor med allt möjligt verktygskolijox. Sådant jag inte kommer använda själv. Nu är det mer överblick därinne och jag kan hålla koll på eventuella spindlar. Sen blev det en stor kartong skräp, som skall på tippen. Dan skulle inte gillat att jag var och rev och slet i alla lådor och skulle sagt: men vad gör du? Låt bli... det där är mina grejer. Jag är väl inte i dina broderigrejer och grejar. Jag var hela tiden medveten om det när jag var där och drog ner från väggar och hyllor. Tårarna trillade och jag hade så gärna velat att han var här och gormade lite. Sen blir det en större och större klump i magen av vetskapen av att nu är denna stuga min. Eller egentligen inte...den kommer att vara vår. Hoppas att barnen fortsättningsvis kommer att vara häruppe och känna att det är ett ställe de tycker om.
En liten Märta som inte gör många knop idag. Idag är det supervarmt och vindstilla och hon ligger mest i skuggan och sover. Om Dan funnits så skulle vi nog badat idag. Efter badet hade vi nog tagit ett glas vin i spabadet. Vill inte gå och bada själv utan skall snart ställa mig i duschen. Är så himlarns nostalgisk och vill bara tänka på sådant som gör mig ledsen. Underligt att man vill det!!?? Men på ngt sätt så gör det ont så det är skönt. Han känns så nära när man sitter och minns. Älskar dig plutten och du behöver inte vara ledsen för jag är ledsen. Jag är okey ändå, bara en massa tårar som vill ut. Kram till dig och kram till mig. Vi är bäst ❤

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela